Ide Portal med mange “gratis” services/sites til at hjælpe nye/mindrebemidlede erhvervsdrivende. 1) Kundedatabase med bl.a. faktureringsmuligheder og andre services 2) Annonceringssite/eshop 3) Virksomhedsressourcesharing 4) Joint Ventures 5) Product Development Sharing Ad 1) Kundedatabase med bl.a. faktureringsmuligheder og andre services Jeg ved personligt at mange fx mekanikere dels gerne vil spare på udgifterne til disse systemer og dels har det hårdt med It. a) oprette/rette/slette kunder b) fakturere kunder c) queries mod kundebasen fx betalte/ubetalte regninger, gode/mindre gode kunder etc. d) lagerdatabase, (indkøb) Ad 2) Annonceringssite/eshop En eshop (måske bemandet). Med nyheder, reklamekampagner og generelle annoncer på det individuelle virksomhedsniveau. Ad 3) Virksomhedsressourcesharing Virksomheder imellem kan dele ressourcer, som de hver især har fx Lastvogne, lagerlokaler, produktionsudstyr, personale, råvarer, ja, alt. Mig bekendt har mange virksomheder up/down-perioder hvor det kunne være fedt at kunne ‘share’ mange af disse ressourcer. Jeg ved at virksomheder kan have hele maskinhaller stående tomme i månedsvis,- i stedet for at dele med andre og tjene lidt den vej. Vi varetager kun forbindelserne for/imellem dem,- det rent juridiske og formelle må de selv klare (indtil vi bliver store nok til også at kunne ha’ råd til at have det med i portalen). Ad 4) Joint Ventures Fælles happenings/annonceringskampagner. Ad 5) Product Development Sharing a) decideret partnerskab virksomheder imellem omkring det at produktudvikle. Hvordan vi tjener penge? Step 1) Større virksomhederes reklamer på vores portal. Måske kunderne/abonnenterne betaler lille/beskedent fee. Step 2) Engang med tiden skal vi måske have en lille promille af deres salg. ….etc. |
Hvem synes dette er en god ide ? Global virksomhedsressource webportal!
- 1
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej Anders. Ideen skal kun skabe kontakterne virksomhederne imellem. |
og måske er det kun enkelte dele af ideen, som kan lade sig gøre. 1000-tak for dit hurtige svar. |
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Jeg ved at iværksættere og mindrebemidlede virksomheder kan have begrænset økonomi, viden etc. Ville lave webportal til at hjælpe disse langt over 100.000 virksomheder world wide :) |
Det lyder som en god ide, så er ville det være nemmere at komme igang som nystartet. Men jeg ved der er et lignende produkt til autobranchen, kan bare ikke lige huske hvem der laver det, men mener at det er i forbindelse med noget autodata |
Hej Kaasi. Måske er det bilinfo.dk du tænker på. Men jeg er ikke sikker på de har alle points'ne med. Derudover er denne ide en "hybridløsning" -> ideen går på tværs af brancher. Tak for input. Mit håb er, at nogen derude kan være med til at tilpasse ideen konceptuelt - og vi så kunne være nogle stykker som udarbejder løsningen.- Eller noget i den dur,- for jeg mener klart at der er meget brugbart i ideen - og der burde også kunne være store penge i den.
|