Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af plantedebat.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi er 2 gutter som lige har lanceret www.plantedebat.dk. Vi vil jo naturligvis gerne have så mange brugere så muligt så jeg ville hører om der var nogen som kunne komme med et råd til hvordan vi optimere siden yderligere. Googlebot og yahoo slurp har været forbi, men man kan stadig ikke rigtig finde os på google..

Plantedebat.dk - der hvor rødderne mødes

Håber i kan komme med lidt råd.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra København K
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:55

Det er jo altid en god ide at opsætte AdWords til "nye" sider da der godt kan gå noget tid inden siden får en god placering på søgemaskinerne.

I mellem tiden kunne I forsøge at få så mange til at linke til som muligt, da dette er en rigtig vigtig faktor mht. google og andre søgemaskiner.

Held og lykke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:29

Hvilke søgeord vil i gerne findes på?

Fra Indonesien
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:46

Jeg er måske lidt undrende over, at siden er fyldt med rel=nofollow links... det er sjældent fremmende.
Dertil, hvis du vil have fagfolk til at komme derinde, så bør du jo nok - lige som her på Amino - give dem mulighed for at profilere sig selv med en signatur og 'dofollow' links til deres hjemmesider.

Noget for noget, så at sige :-)

Hilsen Michael. 
Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Skrevet kl. 09:00

Jesper Jørgensen:

Hvilke søgeord vil i gerne findes på?

Citronplante
Advocadoplante
Appelsinplante
Æbletræ
Rose
Pæretræ
Bambus
Orkide
Tomat
Agurk
Purløg
Kartoffel
Rødbede
Radisse
Salt
Gulerod
Gulerødder
Krydderurter
Rabarber
Kalmia
Leucothoe
Azalea
Hortensia
Pieris
Rhododendron
Plante
Debat
plantedebat
køkkenhave
have
flora
træ

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Skrevet kl. 09:01

communication expert:

Jeg er måske lidt undrende over, at siden er fyldt med rel=nofollow links... det er sjældent fremmende.
Dertil, hvis du vil have fagfolk til at komme derinde, så bør du jo nok - lige som her på Amino - give dem mulighed for at profilere sig selv med en signatur og 'dofollow' links til deres hjemmesider.

Noget for noget, så at sige :-)

Jeg for står ikke hvad du siger.. er det noget man kan ændre i forummet eller hvordan med det?

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:10

Hvis du Googler på "site:plantedebat.dk Avocadoplanter"

Dukker der kun to sider op i søgeresultaterne for dette ord. Siden http://www.plantedebat.dk/avocadoplanter-f-18.html som er den mest oplagte dukker ikke op for ordet. Lav nogle links forskellige stedet som fx. citronplanter rundt omkring. Så skal du nok komme til at ligge pænt på disse ord.

Faktisk har Google pt. kun indekseret 6 af dine sider. Tid og flere links til din side vil hjælpe på dette.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:17

Helt sikkert flere links.

Hvis du vil findes for alle de søgeord burde du som udgangspunkt have mindst 1 side som omhandler hver af emnerne.

Dvs. 1 side om hortensia, 1 side om gulerødder osv. hertil skal du have links til hver af disse sider et sted fra evt. lave nogle artikler om hver emner og lægger udpå artikeldatabaser.

Mht. links udefra er det vigtigt at linkteksten er det du vil rangere for.

Jeg har eksempelvis lavet en blog for 1 måned siden, som jeg tester lidt rangering med. Bloggen hedder www.FrugtOgGront.com, men jeg skriver i øjeblikket om rabarber, da jeg gerne ville se hvad det tog bare at komme på 1. side af google for søgeordet Rabarber.

Når jeg vil rangere for søgeordret rabarber vil jeg ikke have et link på teksten www.FrugtOgGront.com , da jeg ellers vil rangere i google for søgeordet www.FrugtOgGront.com  hvilket der nok ikke er nogle der søger på alligevel, og hvis de gjorde ville min blog komme frem alligevel. Det jeg vil have er et link på teksten Rabarber, som her.

Kort og godt, 80% af din rangereing bestemmes udfra links til dit site, og linkteksten.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 18:50

Hej gutter på palntedebat.dk

Det er et meget STORT og ÅBENT spørgsmål I der kommer med. Der er faktisk alt galt i relation til søgemaskinerne. Primært er siden ikke opbygget i et særligt søgemaskinevenligt program. Det vigtige tekster er få, få gentagelser, de står dybt inde i tabellerne, overskrifterne er ikke formaterede i H1, H2 etc.

Lav også nogle sider uden for forummet om hvert emne. Brug godt med tekst og overskrifter samt links.

Få fat i en god bog om elementær søgemaskineoptimering - SEO - på nettet, abonner på nyhedsbreve om emnet, læs her på Amino - eller køb dig til hjælp.

Succes på nettet kommer ved hårdt arbejde - pøj pøj.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 19:33

Som de andre siger, skal der laves en masse ting før siden er optimalt optimeret Smile Det lyder som om du/i ikke har så meget forstand på opsætning af hjemmesider mv? Derfor vil det måske være en god idé at købe sig fra det, så i kan koncentrere jer om jeres spidskompetencer?

Held og lykke med det fine forum Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)