Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webhotel?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. altså jeg kører både php, html og to forskellige mysql 'bulletinboards'; phpBB2 og Invisionpowerboard uden problemer - var det et windows webhotel du havde købt? :)

Mht. b-one så er det primært deres forretnings metoder jeg ikke bryder mig om, de er også meget uflexible - f.eks. tog det mig engang 3 mdr at få adgang til min data da jeg havde redelegeret et domæne væk fradem, så virkede deres kontrolpanel ikke og jeg kunne ikke få en gyldig FTP adresse. Altså lige indtil jeg truede med bål og brænd, så tog de sig sammen, stadig for dårligt at det ikke sker af sig selv som det gør de fleste andre steder.

Det webhotel jeg har lejet af surftown er advanced linux, det giver mig de muligheder jeg skal bruge. Jeg kan også have mere end 1 FTP bruger og der er nødvendigt da jeg hoster et par websites på min konto.

De har også noget der hedder EasyApps Collection, den vokser hele tiden og er systemer du kan sætte op med et par tryk på nogle knapper. Listen vokser hele tiden, lige nu er der:

Blogs
* b2evolution
* feedonfeeds
CMS & Portals
* e107
* Mambo CMS
* PHP Nuke
* vtiger
* xoops
Forums
* phpBB
* SM Forum
* XMB Forum
E-Commerce
* CubeCart
* osCommerce
* PHPAdsNew
* phpcoin
* SugarCRM
Support Systems
* CS Live Helper
* helpcenterlive
* phpMyChat
* phpMyFAQ
Galleries
* Coppermine Photo Gallery
* Gallery
Misc.
* DokuWiki
* FormMail
* phpESP
* phpmycounter
* PHProjekt
* PhpWiki
* Advanced Poll
* SiteBar
* sRecommender (1)
* WebCalendar
* WebCards

Det skal dog siges at de er sløve til at opdatere de version af softwaren så skal man basere sin forretning på de ovenstående EasyApps skal man vist have tungen lige i munden.

Heh, men altså det er jo bare mine erfaring, jeg kører ingen tunge forretninger - men der skal være en god oppe tid på tjenesterne (nogle forretning, andre er non-profit som f.eks. www.moderlinda.dk).

Jeg tror det kommer an på ens behov, kombineret med ens egen grad af viden og evner. Surftown er for mig ideelt pga det udbytte jeg får i forhold til prisen, sammenligner jeg med B-one tror jeg faktisk det ville blive dyrer for mig da det vist kun er 1 domæne pr. konto og på surftown er det 10. Der er også 5 mysql databaser og 5 pgsql.
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Forresten:

Er det korrekt, at registreringen af domaenenavn foregaar hos DK-hostmaster, men skal ske via et webhotel?

Du kan muligvis spare lidt hvis du gør det gennem et webhotel, men husk at det kun er DK domæner DK-hostmaster tager sig af. Hvis du vil have et DK domæne og har fundet det, så se at få det registreret, der er ikke noget mere ærgeligt end at vente for at spare en 50er og så er det taget.
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/7/2006 7:15:01 PM
Forfatter: Helmer
Hmm.. altså jeg kører både php, html og to forskellige mysql 'bulletinboards'; phpBB2 og Invisionpowerboard uden problemer - var det et windows webhotel du havde købt? :)

Nej, jeg købte et Linux /Apache.
http://forum.surftown.com/viewtopic.php?t=1097
Her er tråden fra Surftowns forum, hvor jeg fik hjælp,
men alligevel ikke fik det til at fungere ordentligt.
Henning Buddig
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
B-one, unoeuro og dem der sælger hosting for næsten ingen ting om måneden skal du altså holde dig væk fra - det er naturligvis bare min personlige mening, men som det nævnes, så prøv at søg lidt på google og se hvad andre har haft af problemer.


Unoeuro, finder du nok ikke så meget negativt om. De er proffesionelle til fingerspidserne.

En host der meget populær i øjeblikket er servage.net. For en 50,- om måneden for du blandt andet:

25 GB plads
500 GB trafik om måneden
ubegrænset antal ftp konti
1000 mysql databaser
Et rigtig godt kontrolpanel hvor man næsten kan stye alt.

Deres support er god og hurtig. Firmaet ligger i Tyskland, men har danske ansatte.
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
servage.net lægger et par GB plads oven i, hvis man bruger en "promo code" ved bestilling (og den der har givet koden får tilsvarende lagt oven i og får et par ekstra måneders hosting).  Min kode er: CUST19211
http://www.servage.net/?coupon=cust19211, og den er man selvfølgelig velkommen til at bruge
 
Det virker som et sted, hvor man kan styre meget selv (fx bruge sin egen DNS server - jeg bruger www.gratisdns.dk), men deres spamfilter er ikke sagen, og deres statistikfunktioner er begrænsede.
 
Af funktioner foruden dem Thomas Jari nævnte, vil jeg pege på muligheden for at have nyhedsbreve, som brugerne kan fra og tilmelde sig. Det kræver et par klik med musen og en indsætning af en smule HTML-kode, som servage.net leverer.
 

 

 

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)