Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan slipper jeg for modregning af indt. i kontanthjælpen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle.

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger... faktisk kunne jeg bruge en del af de råd jeg fik fra bla. Birgit, så tak. Også jer der skriver om formue/aktiver i forhold til kontanthjælpen...

Har nu overvejet at stoppe med at arbejde indtil jeg ved om pensionen går igennem. Det er næsten for uoverskueligt lige p.t.

Så tusind tak for jeres interessante indlæg.

MVH N

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne også vælge at arbejde gratis for nogle mennesker, der rent faktisk vil være taknemmelige for det - dine nuværende kunder.
Måske kan du købe noget ikke målbart goodwill på den måde.
Jeg mener: hvis du alligevel får et rundt 0 ud af dit arbejde.

ang. skat.
Kontanthjællp er jo også skattepligtig indkomst, så du taber altså ikke penge på at blive modregnet.

Der findes rigtig nok mange tåbeligheder i vores system, men jeg synes faktisk ikke det her er én af dem. Hvis du har en restarbejdsevne, skal du vel ikke have pension? Og hvis du kan tjene penge selv, har du vel ikke behov for offentlig hjælp?

Held og lykke med det hele.

mvh Hans

Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:03

Det har du ganske ret i... problemet er bare at vi slet ikke kan klare den økonomisk og derfor svier det.

Jeg har arbejdet gratis i mange år... men jo - hvorfor ikke!

Jeg synes heller ikke det er tåbeligt, slet ikke - og det arbejde jeg laver er så specielt og kun når jeg kan klare det (nogen gange midt om natten) så restarbejdsevne er næsten for meget sagt da alt skal være på mine præmisser for at jeg overhovedet kan klare det.. både psykisk og fysisk,

Men tak...

Jeg vil overveje at arbejde gratis igen... :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:06

Hvis du har en restarbejdsevne - også selvom du skal arbejde samtidig med os andre Big Smile - er flexjob løsningen - ikke pension.

God vind.

Hans

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21

Hej Martin Hegelund. 

Jeg kan bekræfte med 100% sikkerhed at når man er på kontanthjælp så må man ikke drive virksomhed, jeg taler her om enkeltmandsvirksomheden. Jeg taler af erfaring, og måtte lukke min virksomhed, til jeg kommer i job igen.  

Mvh

Vibeke jørgensen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)