Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det helt umuligt???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

ja det kan godt være at jeg spørg dumt men er det helt umuligt at købe varer hjem fra udlandet eller lign. når man ikke er moms registreret..
Jeg er mor til 2 og på konthjælp i øjeblikket så det er umuligt at blive moms registeret lige nu..
Er der ikke et sted hvor man kan købe selvom..
Jeg er på udkig efter babytøj og tilbehør..

Håber at der sidder en der ude som kan hjælpe mig..

Venligst Katja
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:03
Dato: 4/6/2006 11:38:01 PM Forfatter:katja

Hejsa..

ja det kan godt være at jeg spørg dumt men er det helt umuligt at købe varer hjem fra udlandet eller lign. når man ikke er moms registreret..
Jeg er mor til 2 og på konthjælp i øjeblikket så det er umuligt at blive moms registeret lige nu..
Er der ikke et sted hvor man kan købe selvom..
Jeg er på udkig efter babytøj og tilbehør..
Håber at der sidder en der ude som kan hjælpe mig..
Venligst Katja

Hvad er det præcis der gør at du ikke kan blive momsregistreret...?
Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan få et CVR, blot fordi du er på kontanthjælp...?

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:08

Hej

Jeg har hørt at når man får kontanthjælp, og opretter et cvr-nr så forsvinder grundlaget for denne kontanthjælp da systemet så anser klienten for selvforsørgende.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

Ja, det lyder typisk dansk. Giv endelig ikke folk chancen for at bygge noget op så de med tiden kan blive selvforsørgende. Arghhh!!!!!!

Camilla

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:11
Dato: 4/11/2006 1:04:28 PM Forfatter: Camilla J

Ja, det lyder typisk dansk. Giv endelig ikke folk chancen for at bygge noget op så de med tiden kan blive selvforsørgende. Arghhh!!!!!!

Jeg tror måske, samfundet ønsker at undgå, at udbetale forsørgelsesydelser til folk, som i virkeligheden er selvstændige, men bare ikke er nået til det der med indtjeningen endnu. Ét eller andet sted er det vel fair nok, at samfundet (vi) ikke skal være med til at finansier en virksomhedsopstart, når vi ikke får del i overskudet, når det kører rigtig godt...... Det ville jeg da i hvert fald personligt ikke gå ind i.

Men der mangler helt klart nogle "bløde overgange" i form af iværksætterydelse eller lignende for kontanthjælpsmodtagere, hvor der så skulle være nogle krav og noget konstruktiv hjælp tilknyttet.

mvh Hans
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:14

tja

kontanthjælpen er jo kun ment som en mulighed for at overleve mens man finder nyt job, det er jo ikke tænkt som et sprigbrædt til egen forretning / firma.

er sikker på er din ide god nok så kan du let få en bank med på dine planer og dermed en vis sikker indtægt indtil dit projekt kan lønne dig og betale banken tilbage se evt. http://www.sparfar.dk/ som er en af de mest iværksætter venlige i DK

Venligst

René Buch

Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:51
du kan godt købe alligevel men så skal du bare betale momsen i det gældende land
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:00
Har du modtaget den personlige besked jeg har sendt til dig???
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)