Hvis man vælger at omstrukturere sin hjemmeside, får man helt naturligt en masse døde links på Google. Samtidig får man en masse nye sider, som endnu ikke er indexeret.
Kan man selv gå ind og ændre de gamle links på Analytics således at kunder ikke klikker forgæves på Google?
Når du omstrukturer din side, kan du med fordel benytte en såkaldt 301-redirect til at omstille besøgende (og søgemaskiner) fra dine gamle URL'er til den nye struktur.
Det vil nok give lidt skvulpen i dine resultater på søgemaskinerne i omstillingsprocessen, men det er vejen frem.
Hvad med de links, som jeg ikke længere har adgang til, da de lå hos en anden udbyder? Har man slet ingen mulighed for at "afmelde" dem hos Google Analytics selv? Eller er man nødsaget til at bide i det sure æble og afvente næste indexering af nye og gmale links?
Når du skriver "links", mener du så adresser på websider? For hvis problemet er, at din gamle filstruktur ligger i et cms hos din tidligere udbyder, skal du blot sørge for, at der bliver omdirigeret via 301-redirects på din nye server. Når du har gennemført sådan en omdirigering, behøver du ikke bekymre dig om de gamle links, da de automatisk omstiller til de nye.