Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics - kan man ændre sine links?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vælger at omstrukturere sin hjemmeside, får man helt naturligt en masse døde linksGoogle.
Samtidig får man en masse nye sider, som endnu ikke er indexeret.

Kan man selv gå ind og ændre de gamle links på Analytics således at kunder ikke klikker forgæves på Google?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:03

Når du omstrukturer din side, kan du med fordel benytte en såkaldt 301-redirect til at omstille besøgende (og søgemaskiner) fra dine gamle URL'er til den nye struktur.

Det vil nok give lidt skvulpen i dine resultater på søgemaskinerne i omstillingsprocessen, men det er vejen frem. 

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 20:32

Hvordan laver man sådan en?

Hvad med de links, som jeg ikke længere har adgang til, da de lå hos en anden udbyder?
Har man slet ingen mulighed for at "afmelde" dem hos Google Analytics selv?
Eller er man nødsaget til at bide i det sure æble og afvente næste indexering af nye og gmale links?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:21

Jeg er doven, så jeg smider lige en stribe links til fornuftige artikler om 301-redirects:

How to 301 redirect. Artikel hos webconfs.com 

301-redirect hos Lars Bachmann 

Endnu en engelsk-sproget artikel.

Når du skriver "links", mener du så adresser på websider? For hvis problemet er, at din gamle filstruktur ligger i et cms hos din tidligere udbyder, skal du blot sørge for, at der bliver omdirigeret via 301-redirects på din nye server. Når du har gennemført sådan en omdirigering, behøver du ikke bekymre dig om de gamle links, da de automatisk omstiller til de nye.

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 10:22

Super - tak for hjælpen.
Det giver mig i hvert fald svar på, hvordan problemet bør løses.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)