Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brud med partner / kopiering af eksisterende onlineshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkt eksempel...

Lad os nu sige at jeg og en partner driver en webshop under opbygning - og jeg vælger at bryde samarbejde, opløse et fælles firma; træde ud, lad mig købe ud or whatever - og jeg så efterfølgende praktisk talt kopiere den shop vi har under opbyning - hvor står jeg så? Kan jeg være så flabet - og slippe uden en skramme?

Mvh.

Lazer

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:39

Lasse Burholt:
Tænkt eksempel...

Lad os nu sige at jeg og en partner driver en webshop under opbygning - og jeg vælger at bryde samarbejde, opløse et fælles firma; træde ud, lad mig købe ud or whatever - og jeg så efterfølgende praktisk talt kopiere den shop vi har under opbyning - hvor står jeg så? Kan jeg være så flabet - og slippe uden en skramme?

Øh. Han har købt dig ud af firmaet mod at overtage din del af arbejdet. Tager du også hans kone med når du smutter?

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:30

Syntes det ville være meget uetisk af dig at kopiere det. Men det kommer helt an på hvem der har copyright på projektet nu. Hvis det er jeres fælles virksomhed der har den er det jo et lovbrud du foretager. Men ellers ved jeg ikke rent juridisk hvordan det er.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:33

Juridisk set ville jeg tro, at rettighederne lå hos det firma du har forladt. Og at de derfor står med en rigtigt god sag imod dig. Så nej jeg tror ikke du kan slippe uden skrammer. Men jeg er ikke advokat, og det er nok sådan en du skal allierer dig med hvis du skal lave den slags narrestreger.

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:58

Skal sagen vurderes helt objektivt (for nej, jeg støtter ikke den tænkte handling du beskriver) så må du frem med lidt flere informationer omkring dit scenarie.

Flere faktorer spiller ind, fx skriver du: 

"og jeg vælger at bryde samarbejde, opløse et fælles firma; træde ud, lad mig købe ud or whatever".

Dit valg af de ovenstående muligheder afgør i høj grad hvad der videre kan ske, så det er ikke bare 'whatever'...

Derudover, så er det vigtigt at finde ud af hvad præcis du kopierer? Taler vi om designet på websitet? Taler vi om en unik forretningsmodel? Hvis ja - er der patenter og/eller immaterielle rettigheder involveret? Eller er det i bund og grund en webshop ligesom alle andre der sælger legetøj eller billigt IT udstyr...?

Hvordan er I organiseret? Er virksomheden i selskabsform eller ej? Har I på nuværende tidspunkt aftaler der regulerer Jeres indbyrdes forhold...

Smid lidt mere kød på sagen og så kommer jeg gerne med min objektive vurdering...

Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)