Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Hot og hvad er Not?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her der har et godt bud på hvad der er hot i forbindelse med IT branchen lige nu?

Jeg efterlyser idéer til foredrag/workshop for folk der arbejder i IT branchen.

Hvis du har en god ide må du meget gerne komme med den.
Hvis du oven i købet enten kender en eller selv kan kunne holde foredraget/undervise så vil jeg også meget gerne høre fra dig.

Så Aminoer: Lad mig høre jeres bud.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:44

Ja altså hvis du vil snakke om noget lidt avanceret kunne det være parsing.

Det handler om at hente data fra andre hjemmesider, trække dem ned i en database og analysere på det. Et eksempel er www.boliga.dk som parsede data fra www.boligsiden.dk og præsenterede dem på en ny måde på boliga hjemmesiden.

Vi har nogle begyndende projekter for sådan noget for nogle virksomheder som skal kunne lave nogle nye søgemaskiner internt.

Men det er bare et forslag.

Dansk Hosting Aps proud owner of Karitas CMS Steen Lautrup Salg- og marketing Tlf.: 7026 1420 www.danskhosting.dk www.karitascms.dk

Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 11:48

Det syntes jeg faktisk lyder rigtig spændende.

Det er for en kunde jeg spørger, så jeg skal formidle idéerne videre.

Jeg fik ikke helt fat i om det er noget I eventuelt kunne varetage? Og i givet fald. Hvor ligger vi så prismæssigt?

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:05

Det er timebaseret og meget variabelt. Typisk er det også nogle ret store projekter fra 250.000 og op.

Men der er også nogle mindre løsninger. vi har f.eks. lavet en llille øsning for nogle der havde brug for en liste over alle danske virksomhedshjemmesider der havde PDF´er der var større end 5 MB. Den kostede ca. 5.000,- at lave og blev rimeligt præcis til sidst.

En anden protoype vi lavede, som dog døde i starten var et forsøg på at lave en liste over dårligt søgemaskineoptimerede virksomhedshjemmesider. Den døde da kunden ikke var seriøs nok og ikke vidste nok om søgemaskineoptimering til, at kunne give os en ordentlig kravspecifikation, men man kan godt og vi har en det basale færdig til at lave sådan noget.

Det er dog pænt svært at markedsføre og vi har kun været igang med det et halvt års tid, men vi har muligheden for at levere forretningsbaserede løsninger med det her, vi har softwaren og maskinerne til det og vi er som sagt ved at skulle begynde på nogle store projekter omkring det.

Vi vil gerne have kunder på dette her.

Dansk Hosting Aps proud owner of Karitas CMS Steen Lautrup Salg- og marketing Tlf.: 7026 1420 www.danskhosting.dk www.karitascms.dk

Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 13:06

Som sagt så syntes jeg at det er et super spændende emne, men jeg tror at du har misforstået mig lidt. Eller også har jeg ikke udtrykt mig ordentligt.

Det jeg har brug for er en foredragsholder eller underviser til arrangementer for it folk. Hvert arrangement forestiller jeg mig skal være af nogle timers varighed. Eventuelt hel-dags. og de skal foregå i x antal byer rundt i landet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)