Hej Ilse, Som der er mange der nævner, så kan der gøres en del ved designet, men i det er jo meget et spørgsmål om ressourcer udefra, og desuden at det mit indtryk at langt de fleste kvinder der køber ting på nettet, har prøvet at handle i webshops der ser langt mere "skumle" ud end din, så tror ikke at den er i fare for at blive kategoriseret som "useriøs", selvom et godt design altid kan gøre den endnu mere seriøs.
De ting jeg vil nævne er....
Frames
Siden kører i frames, hvilket jeg formoder er en standardting ved den shopløsning som i har valgt, men det er faktisk meget uheldigt, for er jeg inde på et smykke som jeg liiige tror er noget for en veninde, eller lige skal spørge nogen til råds, så er det umuligt for mig at sende et linke direkte til produktet.
Du har et lille nyhedsbrev ude i venstreside, hvor man skal sende en mail for at tilmelde sig.
Her vil jeg klart opfordre dig til at finde en løsning hvor man på selve siden kan indtaste sin mail, da det virker meget mere effektivt og meget mere professionelt.
Så kan du jo også krydre den med en mulighed for et vinde et smykke hvis man har tilmeldt sig ;-)
Og promovér det så endelig meget mere, for lige præcis jeres type forretning kan et godt nyhedsbrev være en særdeles afgørende faktor.
Om My-Own
Under punktet "Om My-Own" ville jeg nok vælge at fjerne det med at i er henholdsvis folkeskolelærer og gymnasieelev, det giver mig en lidt "dårlig smag" i munden.
Jeres mail-adresse
I angiver jeres mailadresse som værende: My-Own@mail.dk.
Her bør i klart få oprettet en mailadresse til selve domænet, sådan den i stedet kan blive info@my-own.dk eller lignende.
Det virker meget useriøst når en kontaktemail på en webshop er en privatadresse.
Det var hvad jeg lige havde i denne omgang...
Mvh.
Mads Buch Stage
|
Hej Ilse
Jeg er helt enig med Mads. Han skriver også i denne tråd og det gør jeg også
Jeg tror at du - når du har løftet sitet på de punkter som i øvrigt er nævnt - med fordel kan kigge på det jeg skrev til Lars i ovennævnte tråd. Det er også en webshop.
Du kan desuden udarbejde en konkurrent analyse - el. m.a.o kigge på dine konkurrenter bredt.
Hvad gør de?
Hvad gør dem unikke?
Hvad er deres målgruppe?
Hvordan kommunikerer de? - designmæssigt?
Hvordan formulerer de deres USP''s?
...
Og derefter samme spørgsmål til dig selv og din butik.