Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - Kyndig vejledning søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er rimelig ny herinde på siden, men efter at ha kigget lidt rundt kan jeg se i har godt styr på det hele ;)

Mig og min kammerat går og leger lidt med ideen om at starte en webshop. Mit spørgsmål går egentlig bare på hvad i vil anbefale mig af løsninger som nystartet? Kan det betale sig at bruge mange penge til at starte med, eller skal man holde sig til det enkle og billige?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Hej

Hvis I ikke har de store resourcer så start med en lille solid løsning der ikke kræver de store udviklingsomkostninger og brug alle jeres penge på markedsføring. Evt. kan I finde en del inspiration og viden i de ebøger der også er skrevet om emnet e-handel, her kan jeg varmt anbefale 2 e-bøger:

"Webshop-hvordan" - netop kort gennemgår de mest kendte løsninger, OsCormerce, DanDomain, Scannet... og det er også en fantatisk guide til alle der skal starte for første gang, den omhandler forretningsplan, budget, design, løsninger, opsætning af løsninger, markedsføring, PR osv.

"E-pusher 2.0" - omhandler rigtig meget om hvordan du med få midler kan øge dit salg - den burde alle købe :)

I kan evt. downloade nogle gratis afsnit, men køb dem inden I går igang, så er I klædt bedre på til at vælge løsning, markedsføring, leverandør, design osv...

Håber det er en hjælp, held og lykke.

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:56

Velkommen på Amino! :)

Der er mange løsninger, og de er alle forskellige mht. pris, funktionalitet osv. Du skal derfor først definere hvad DU har behov for, og hvad du er villig til at betale for det. 

Jeg er selv fornylig gået igang med et webshop projekt, hvor jeg testede en del af de danske løsninger. Jeg endte ud med at vælge Hosted Shop fra Wannafind (en ret ny løsning). Jeg valgte deres abonnementsløsning, da det er en hurtig og billig måde at komme igang på. De har derudover rigtig god support - gratis! ;)

Valget af webshop udbyder er svært, så jeg vil anbefale at du kigger de forskellige løsninger igennem, opretter demo'er hvor du kan teste om dine krav bliver opfyldt.

Mvh.

Jeppe

Tilmeldt 18. Jun 08
Skrevet kl. 11:08

Okay! Super tak for de hurtige svar...

Jeg kan sige så meget at jeg ikke selv har en skid forstand på hvordan det blir lavet, så det hele skal i hvert fald laves for os.. Vi havde forestillet os en standard webshop med ok design og meget gerne med tilhørende forum, ved godt det er svært at sige en pris da hver opgave er forskellig, men hvad tror i vi skal af med for sådan en opgave?

Endnu en gang tak for hjælpen og de hurtige svar!

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:15

Jeg tror det bedste for dig enten er en Open Source løsning, fx Joomla, eller en billig abonnementsløsning med forum. At lave noget fra bunden kan hurtigt udvikle sig til et større projekt. 

Jeg ved at Wannafind har forum på deres demo shop, den kan ses her: http://tshirtshop.nu/ Den kan også tilpasse mht. design, hvor du igennem administrationen kan opsætte det som du vil have det.

Mvh. Jeppe

Tilmeldt 18. Jun 08
Skrevet kl. 11:29

Okay, lyder godt, og ser godt ud.. Vil da helt klart prøve at se nærmere på deres produkt..

Hvis der er andre der har gode ideer, eller måske selv er startet fra bunden uden den store viden må i meget gerne komme med input :D

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 11:40

Der er et hav af muligheder, og specielt for nystartede eller folk som leger med tanken om at starte en webshop. Jeg ledte i rigtig lang tid efter en løsning, jeg syntes matchede mit behov, og der faldt jeg over mbc-design.dk.

Kan helt klart anbefale dig at snakke med Martin fra mbc-design.dk.

Han er rigtig dygtig, hans design er rigtig flot, og så yder han en fantastisk service. Så er glad for at jeg faldt over ham. Så du får noget for pengene hos ham.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)