Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

'Kunstnernavn' - Hvor langt kan man tage / bruge det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i en situation hvor vi bliver brugt af og citeret mere og mere i medierne i forbindelse med vores rolle som bryllupseksperter på www.Bryllup.dk og mit lydstudie, www.crazynight.dk hvor jeg for nyligt har skrevet en bog med "10 tips til bedre polterabend-planlægning".

Både min kone og jeg er godt i gang med at etablere os som personlige brands i vores branche fordi det er en del af vores strategi.

Jeg hedder oprindeligt Kenneth Lund Petersen (Lund er teknisk set mellemnavn) men har i mange år blot brugt "Kenneth Lund"-delen.

Jeg oplever at der kan være en fordel både omkring "unik-hed" og genkendelighed, ved at have et kunstnernavn, som eks. skuespillere og musikere benytter og da jeg har opdaget at der faktisk er en del andre Kenneth Lund'er i Danmark har jeg været i tankeboks med navneforslag.

Hvor langt kan man rent praktisk "tage den" med blot at KALDE sig noget andet? Jeg mener - skal et kunstnernavn registreres eller lign. - eller må jeg eks gerne i mit erhverv KALDE mig mit kunstnernavn.

Som firma kan man jo registrere sig med, havde jeg nær sagt, hvad som helst, men skal man eks. have konkret navneændring for at bruge et kunstnernavn? Omvendt har jeg oplevet at det kan give problemer når jeg eks. underskriver mig med Kenneth Lund fordi det ikke er mit fulde navn og derfor ikke gælder til eks. juridiske dokumenter som skøder, bankpapirer og lign.

Ikke fordi det er nogen konkret sammenhæng, men tag eks. Snoop Dogg, som jo hedder Calvin Broadus.

Er der nogen der har nogle tanker om hvordan jeg bedst gør dette?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:34

Hej Kenneth!

I den branche jeg kommer fra (musikbranchen) er der dagligt mennesker, som bruger kunsternavn. Hvis en kunster skal underskrive fx. en juridisk bindende pladekontrakt sker det naturligvis med personens civile navn. Såfremt kunstneren skal udgive fx. musik, så undersøger pladeselskabet typisk om navnet skulle være trademark'ed af andre, både i det land kunstneren kommer fra, men også i resten af verden, hvis kunsterens musik skal exporteres. Hvis et eksisterende trademark på et givet navn eksisterer opfordres kunstnere til at skifte/ændre navn.

Bedste hilsener
Aleksander

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:44

Hmm, nu er det vel en rimelig UNIKT navn du besidder i forhold til den branche du befinder dig i? Så derved vil jeg da ikke mene at du opnår noget som helst....bortset fra forvirringen omkring det navn (Kenneth Lund) som du har haft og brugt i mange år.

Hvad er der nu også galt i at hedde Kenneth?Stick out tongue

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:32

det med navne er jo lige mig , læs http://www.innerjoy.dk/navne.php det er rigtig nok du ikke behøver at registrere dit kunstnernavn, men så kan du heller ikke underskrive med det navn. hvis du ikke vil skifte navn sådan offentligt, kan du bare finde dig et navn og kalde dig det. ellers skal du en tur på kirkekontoret, ham der Calvin Broadus har sikkert været en tur hos en numerolog, da det er et ( det vi kalder et rent navn ) godt navn uden dårlige energier, men som regel snakker de jo ikke om det. mange bruger nemllig numerolog til kunstnernavn, da det helst skal skaffe dem gode oplevelser, men som regel er det jo lidt hemmeligt, og for nogle flovt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)