Er der nogen der kan fortælle mig hvor mange besøgende man skal have på en hjemmeside før den bliver inteeressant for annoncører, jeg er ved at lave en hjemmeside for bilkøbere.
Det vil sige at fimaer som forsikringsselskaber, undervogsbehandlere, alufælge leverandører og firmaer som falck, dansk auto hjælp mm. er målgruppen.
Og hvad er indtægten ved salg af annonce plads på en hjemmeside?
Er der nogen der kan fortælle mig hvor mange besøgende man skal have på en hjemmeside før den bliver inteeressant for annoncører, jeg er ved at lave en hjemmeside for bilkøbere.
Hvis målgruppen er snæver nok, er der vel teoretisk ingen grænse for hvor lav besøgstallet må være. Er alle besøgende danskere med en indtægt på +10mio/årligt vil din side være interessant selv med 100 besøgende dagligt. Men hvis din side er som de fleste er, skal du ikke bekymre dig om opsøgende salgsarbejde med under 1.000 daglige besøgende og/eller 5-10.000 tilmeldt dit nyhedsbrev. Så er tiden bedre brugt på at skabe indhold og besøgende.
Og hvad er indtægten ved salg af annonce plads på en hjemmeside?
Det afhænger fuldstændig af din side, dine brugere, annonceplacering etc. Antal besøgende og antal sidevisninger er bestemt ikke den eneste faktor. Hvis du eksempelvis kan tilbyde en udbyder af billån en annonceplads med utrolig god konvertingsrate for netop billån, så er han med garanti villig for at betale en meget høj pris for denne plads.
Jeg vil nok anbefale dig at køre med AdSense, indtil du er oppe på mindst et par tusind sidevisninger om dagen, derefter kan du så kombinere AdSense med direkte salg på en række nøgleplaceringer. Som Tommy så rigtigt fremhæver, så bør al din fokus i starten være på at skabe godt indhold på din side... så skal indtjeningen nok følge. ;)
Held og lykke.
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.