Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontoplan i summarum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har lige startet en lille Bogholderivirksomhed, der målretter sig til IS og enkeltmandsselskaber. Jeg har valgt at bruge Summarum til at løse opgaven, da jeg syntes at det er det bedste til prisen, og dejligt nemt at arbejde i. Jeg havde planlagt at lave en standard kontoplan i excel som man så bare kunne trække ind når jeg får en ny kunde, men jeg kan ikke finde ud af at få det til at du. Jeg har forgæves søgt på google efter templates, guides eller eksempler, jeg syntes heller ikke jeg kan få summa til at eksportere et af de eksempler som er i programmet.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe, enten med et eksempel, en guide eller bare et godt råd.

På forhånd tak

dbh
Steffen Hvid

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:13

Når du importerer en kontoplan til Summa, vil du ikke få sammentællinger mv. med. Derfor skal der ske en masse tilretninger. Det letteste er at vælge en kontoplan og få den lavet så god som mulig i SummaSummarum. Og så, når du får et nyt regnskab, oprette det direkte i Summa med funktionen "kopier fra eksisterende regnskab" i åbningsbilledet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:16

gør som Anette  foreslår   -     eller  hvis  det  er  en  megastor/eller lang  (altså markant  flere konti  end  i  Summa´s standardforslag)    kontoplan  du  har  så  kan  du  "nurse"  den i  excel.

du kan  ikke  oprette  sumkonti  i importen   men du  kan  rette  sumkontiene  til at  være  normalkonti   i excel    du   rette  den  ret meget  til  med  de  øvrige  parametre  som du gerne  vil have oprettet  i  din  import  -  inde  i excel.

Så importerer  du  den    med  det der skal  blive  til  sum-konti   som  normalkonti.

Herefter  går  du  ind i KONTOPLAN i summa   og  ændrer  de  her famøse  sumkonti   fra at være normale kontí, hvorpå der  kan  bogføres til  at   være  sumkonti

Lidt besværligt  JA  -  men sådan er det  altså.   Så du  skal koldt  gøre  op  hvad  vil  volde  det mindste besvær

mvh

Otto B Petersen

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 17:45

Det lyder som om der ikke er nogen nem løsning :) så må jeg bare i gang fra bunden.

Tak for svarene

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)