Hejsa, Jeg har lige startet en lille Bogholderivirksomhed, der målretter sig til IS og enkeltmandsselskaber. Jeg har valgt at bruge Summarum til at løse opgaven, da jeg syntes at det er det bedste til prisen, og dejligt nemt at arbejde i. Jeg havde planlagt at lave en standard kontoplan i excel som man så bare kunne trække ind når jeg får en ny kunde, men jeg kan ikke finde ud af at få det til at du. Jeg har forgæves søgt på google efter templates, guides eller eksempler, jeg syntes heller ikke jeg kan få summa til at eksportere et af de eksempler som er i programmet. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe, enten med et eksempel, en guide eller bare et godt råd. På forhånd tak dbh |
Når du importerer en kontoplan til Summa, vil du ikke få sammentællinger mv. med. Derfor skal der ske en masse tilretninger. Det letteste er at vælge en kontoplan og få den lavet så god som mulig i SummaSummarum. Og så, når du får et nyt regnskab, oprette det direkte i Summa med funktionen "kopier fra eksisterende regnskab" i åbningsbilledet.