Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med forum

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Forum er som emne allerede blevet behandlet i en del indlæg. Jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svar på. Jeg ønsker at lave et forum med et bredt udvalg af muligheder f.eks. upload af videoer, polls, medlemsprofiler osv. Mulighederne jeg ønsker er meget lig de muligheder der er på forumsider som arto.dk, dating.dk og kandu.dk. Jeg er ikke uddannet indenfor IT, og vil meget gerne kunne administrere sitet selv. Mine spørgsmål er i den forbindelse som følgende:

1. Hvilken størrelse vil i råde mig til at mit webhotel som udgangspunkt skal have, for at understøtte opstart af et forum?  

2. Hvilken platform er den mest brugervenlige for en uden erfaring indenfor udformning af hjemmesider

3. Nogle anbefalinger til host i forbindelse med ovenstående?

Håber at mine spørgsmål er relevante. Har søgt information andre steder på nettet og hos webhosting udbydere, men føler jeg har brug for andres viden indenfor området (andre der ikke forsøger at sælge produkter).

På forhånd takSmile 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:12

Det er ret nemt svaret på det der :)

Når du finder ham der skal udvikle det for dig kan han svare på dine spørgsmål, for det afhænger altsammen af hvad han er dygtigste/mindst dårlig, til :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:32

Hej,

Det er ikke så firkantet som ovenfor beskrevet. Smile
Man kan godt svare på dine spørgsmål

1. Du kan starte med et webhotel til 10 kr. pr. md. Du skal jo først have en masse aktive brugere lukket ind i dit forum. Efter du har fået etableret dit forum vil jeg råde dig til at opgradere dit hotel, så dit webhotel kan håndtere den mængde trafik der vil være i et etableret forum. Men start du bare med et billigt webhotel - klarer nemt dine behov.

2. Jeg har ikke selv erfaring med at drive et forum, men jeg har haft set på: phpBB (meget udbredt gratis forum, som skulle være ok), der er vist også et plugin til joomla, men prøv at google det: http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Aamino.dk+forum+software&meta=

3. http://www.vizion.dk <-- god host. du kan sige du er anbefalet af Anders fra Everlight.

/Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:44

Der er meget stor forskel på "et forum" og så et site som f.eks. dating.dk - Du er nødt til at specificere det lidt nærmere hvis du vil have et reelt svar på systemer der muligvis kan opfylde dine behov, selvom jeg ikke just forventer at der findes "hyldesoftware" der kan løse dit behov.

Hvis det er et site som dating.dk, så kan phpBB ikke bruges til ret meget af det, til gengæld er phpBB noget billigere end at få udviklet et site i samme størrelse som dating.dk... - Jeg vil skyde på at der er brugt et ikke ubetydeligt millionbeløb på udviklingen undervejs, om end det nok kan gøres billigere hvis der er står på alle funktionaliteterne fra starten af. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Jun 08
Skrevet kl. 19:09

Havde overvejet at lære frontpage og selv udvikle hjemmesiden. Har allerede leget lidt med det og er ikke helt debil til computere. Er dog i tvivl om frontpage er tilstrækkeligt. 

Funktionsmæssigt ligner det jeg ønsker meget forum som arto.dk, selvom emnet ikke er det samme. Er kalr over at de selvfølgelig har en proffesionel løsning, men det må være muligt selv at konstuere noget med samme muligheder. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:18

Det er naturligvis muligt at lave noget selv, men jeg vil uden at fornærme dig, tillade mig at forvente at du ikke selv vil være i stand til at lave et site der kan matche deres funktionalitet.

Og nej, frontpage er langtfra nok, du skal også meget dybt ned i et serverside sprog for at få mulighed for brug af database til lagring af dine data for brugere, fora osv. 

Så et sted at starte er at lære html, og derefter et sprog som asp.net, php, perl, python, ruby eller tilsvarende serverside sprog. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Jun 08
Skrevet kl. 19:44

Helt ok... du har jo nok ret Smile Jeg vil bare så gerne selv, gerne i god kvalitet og uden at skulle investere en formue. Hvad med et cms system. Dandomain har et til 400 kr. om måneden. Er sådan nogle fuldstændig ubrugelige.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:02

Erd:

Helt ok... du har jo nok ret Smile Jeg vil bare så gerne selv, gerne i god kvalitet og uden at skulle investere en formue. Hvad med et cms system. Dandomain har et til 400 kr. om måneden. Er sådan nogle fuldstændig ubrugelige.

´

Der findes også surftown.dk hvor med 3 klik så har du et forum i phpbb

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)