Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisystem til nystartede virksomheder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
I Saldi-projektet har vi fokus på nystartede virksomheder, hvor man kan starte med en gratis webtjeneste og senere flytte over på en betalingswebtjeneste eller kvit og frit tage systemet med hjem i virksomheden.

Udover prisen og friheden til selv at vælge, hvor man vil have sit regnskab kørende, hvilke faktorer mener I ellers er væsentlige for et økonomisystem/regnskabsprogram for nystartede virksomheder?
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan det godt være at det bare er mig, men prøvede jeres system og jeg synes ikke umiddelbart det virker særligt professionelt eller overskueligt.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 12:26:23 PM
Forfatter: Høegh
Nu kan det godt være at det bare er mig, men prøvede jeres system og jeg synes ikke umiddelbart det virker særligt professionelt eller overskueligt.

Kunne du være lidt mere konkret.

Vi er godt klar over, at udseendet skal forbedres, hvilket bliver en realitet i version 1.2 (kommer sensommer i år).
Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

 
Jeg har testet det, på Jeres Hjemmeside, og prøvede derefter at hente det ned, for det så Ok ud til "prisen".
Alt gik fint indtil jeg skulle installerer det på Windows XP, der stod jeg af.
 
Jeg ved godt det er Open source, men det er jo ikke alle der kun bruger Linux eller har en unix server. Jeg ejer en stand alone, så det ville være kanon for "os" der bruger windows, men vil spare på de øvrige udgifter til mr. Gates og andre tyveknægte, hvilket man må betegne dem som med de software priser der findes
 
Har I en løsning, eller kommer det.
 
 
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis (og når) jeg skulle have et økonomistyringsprogram, ville det være rart hvis man kunne få et kursus (gerne i form at en bog/hæfte) i regnskabsføring og sammenhængen med programmet (Saldi).

Kan her på Amino se at rigtigt mange iværksættere satser på netbutikker - men de færreste indehavere er sikkert regnskabskyndige. Så for disse iværksættere må det være en fidus hvis de kan få et program hvor de let kan postere indtægter og udgifter ("kassebog/kladde") - hvorefter dataene kan eksporteres til revisor/borgføreren for endelig revidering?!
 
Martin
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg lægger vægt på følgende (i nogenlunde prioriteret rækkefølge), når jeg skal vælge regnskabsprogram:
 
- om programmet har de nødvendige basisfunktioner
- prisen, både i etableringsfasen (evt. køb) og løbende/ved udvidelser
- om programmet er initutivt opbygget og virker let at gå til
-  om man kan få data ind og ud af programmet (import og eksport), f.eks. at flytte kontoudtog fra netbanken direkte til kassekladden
- om producenten virker imødekommende overfor dialog med brugerne
 
(I scorer 4½ ud af 5)
 
Så alle kan her læse, at Inloco Regnskab ikke bruger C5-light!
 
Vi foretrækker danskejede firmaer, hvor det kan lade sig gøre at råbe programmøren op, om det skulle blive nødvendigt.
 
Jeg har afprøvet Saldi og har nogle forbedringsforslag, som skrives i separat mail.
 
Jeg synes, at udgangspunktet ser rigtig godt ud, I har nogle meget fine og begyndervenlige features omkring åbningen og det er dejligt at konstatere, at vi har PRIMO/ULTIMO-posteringer og flerbrugermuligheder. Smukt.
 
 
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 3:50:18 PM
Forfatter: Boje

Hej Claus

Jeg har testet det, på Jeres Hjemmeside, og prøvede derefter at hente det ned, for det så Ok ud til ''prisen''.

Alt gik fint indtil jeg skulle installerer det på Windows XP, der stod jeg af.

Jeg ved godt det er Open source, men det er jo ikke alle der kun bruger Linux eller har en unix server. Jeg ejer en stand alone, så det ville være kanon for ''os'' der bruger windows, men vil spare på de øvrige udgifter til mr. Gates og andre tyveknægte, hvilket man må betegne dem som med de software priser der findes

Har I en løsning, eller kommer det.

Både og.

Direkte fra vores OSS (FAQ):

Kan Saldi køre under Microsoft Windows?

Klientdelen
Brugere af Saldi benytter en webbrowser som klient, og Saldi udvikles op mod den frie browser Firefox, men de fleste grafiske webbrowsere med JavaScript slået til bør kunne benyttes uanset styresystem - og dermed også under Microsoft Windows.

Serverdelen
Når det gælder serverdelen, så findes al den krævede serversoftware også til Microsoft Windows (databaseserveren PostgreSQL og webserver med PHP-understøttelse), men vi har i øjeblikket ikke kendskab til at Saldi kører på sådanne installationer.
Vi regner dog ikke med, at der går særlig længe før en eller anden fortæller, at de har eller ikke har fået Saldi til at køre under Microsoft Windows.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 5:48:41 PM
Forfatter: Martin M
Hvis (og når) jeg skulle have et økonomistyringsprogram, ville det være rart hvis man kunne få et kursus (gerne i form at en bog/hæfte) i regnskabsføring og sammenhængen med programmet (Saldi).
Det er faktisk også meningen, at det kursusmateriale, der er ved at blive udarbejdet, netop skulle kunne bruges til selvstudie og netop gennemgå et rimelig sandsynligt regnskab for en nystartet virksomhed.
Kan her på Amino se at rigtigt mange iværksættere satser på netbutikker - men de færreste indehavere er sikkert regnskabskyndige. Så for disse iværksættere må det være en fidus hvis de kan få et program hvor de let kan postere indtægter og udgifter (''kassebog/kladde'') - hvorefter dataene kan eksporteres til revisor/borgføreren for endelig revidering?!
Det er jo netop en af fordele ved et regnskab som webtjeneste, at revisoren ikke skal have tilsendt regnskabet, men kan håndtere det direkte via sin browser.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/5/2006 9:30:39 PM
Forfatter: Anette/Inloco
Jeg lægger vægt på følgende (i nogenlunde prioriteret rækkefølge), når jeg skal vælge regnskabsprogram:

- om programmet har de nødvendige basisfunktioner

- prisen, både i etableringsfasen (evt. køb) og løbende/ved udvidelser

- om programmet er initutivt opbygget og virker let at gå til

- om man kan få data ind og ud af programmet (import og eksport), f.eks. at flytte kontoudtog fra netbanken direkte til kassekladden

- om producenten virker imødekommende overfor dialog med brugerne

(I scorer 4½ ud af 5)

Wow!!!
Det kunne være rart at vide, hvilke vi scorede lavt på. Jeg ville selv gætte på "let at gå til" og "import/eksport" - som begge i forvejen er prioriteret højt i den fortsatte udvikling.

Vi foretrækker danskejede firmaer, hvor det kan lade sig gøre at råbe programmøren op, om det skulle blive nødvendigt.

Og vi er særdeles lydhøre.
Jeg har afprøvet Saldi og har nogle forbedringsforslag, som skrives i separat mail.

Som vi giver os i kast med at prioritere med det samme (inden for 24 timer). Hvad der så bliver udviklet hvornår, er afhængigt af prioritering, tid og økonomi. Mangler man noget specifikt, kan man altid få det udviklet for penge og springe prioriteringen over - og alle får glæde af det bagefter.

Jeg synes, at udgangspunktet ser rigtig godt ud, I har nogle meget fine og begyndervenlige features omkring åbningen og det er dejligt at konstatere, at vi har PRIMO/ULTIMO-posteringer og flerbrugermuligheder. Smukt.

Jeg er beæret over roserne, som jeg sender direkte videre til ophavsmanden og hovedudvikleren Peter. Jeg er jo blot koordinator ;)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)