Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS løsning til at højne sikkerhed - non profit

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I forbindelse med min hjemmeside www.pyrokinetech.dk er jeg ved at skrive en artikel omkring røgalarm. Det gør at jeg nu vil handle på noget jeg har overvejet og vidst længe. Jeg ønsker at opsætte en sms service hvor brugerne fx. sender en sms til XXXX med teksten røgalarm, alarm, røg eller andet, efterfulgt at XXX

Ideen er at du skal kunne blive påmindet at skifte alarm, batterier, gøre alarmen rent eller andet. På uge, måned og års basis. Det skulle være rimelig nemt at komme til, har haft sms service før og det fungere jo nemt. Prisen for brugeren er omkostninger pr. tilsendt sms. altså 50 øre - 1 kr. afhængig af omkostningerne.

Forskellen ifht til sidst jeg havde sms service (helt andet emne/fag/erhverv) er at jeg denne gang er under udd., samt laver det uden decideret indkomst læs: adsense.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan levere denne løsning til en god pris, eller evt. "kodeordet" så der afregnes efterhånden som brugerne melder sig til.

Nu er det ikke meningen, af denne service kun skal være til rådighed på min lille hjemmeside, men vil forsøge at brede den så meget som muligt.

Lidt baggrund:

Kun cirka 65 % af alle danskere har røg alarmer. Så at sætte fokus på problemet er også et indsats område. 80 % af de dødsfælde der sker ved brand (hvor der er alarm, men som ikke melder) skyldes manglende eller døde batterier. Engelske undersøgelser viser at store dele af de som har en alarm....har en alarm der ikke virker.
Samme undersøgelse viser, at en hvis du har en røgalarm der virker, nedsætter du din chance for at dø med 50 % under en ildebrand.

Glæder mig til at høre fra Jer!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:32

Jeg har endnu til gode at opleve en røgalarm der ikke selv fortæller når den er ved at løbe tør for strøm, så jeg tror ikke det er den vinkel du skal have på dit produkt.

Det plejer at være lige omkring juletid at batterierne står af og alarmen giver sig til at "pippe" lidt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:41

Nogle af de problemer der er med alarmer er:

• De bliver for gamle (normal levetid 5-10 år)
  • De er placeret forkert hvilket giver fejl meldinger (i fx køkken, bad, garage) og det ender med at batteriet tages ud.
  • Man låner batterierne
  • Alarmerne er bliver aldrig vedligeholdt og alt for meget støv samler dig
  • Nogle alarmer (optiske) melder ikke ved for lavt batteri.
  • Fejl ved alarm
  • Fejl ved batteriet
  • Når fejlen kommer for man ikke skiftet batterierne.

Ja faktisk er de største fejl de opgaver som der skal løses men som ikke bliver løst. Fx. lige at skifte batterier, eller aflevere de batterier tilbage man har lånt til fjenbetjeningen.

Det er derfor jeg vil igennem pr. sms. så har jeg fat i personen lige med det samme.

MEN jeg vil da meget gerne have feedback på "ideen". Er det noget der kan få dig til at skifte et batteri, eller støvsuge det? Hvis du fx. fik en sms besked hver 2, 4 eller 6 måned?

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 22:31

Det lyder som en god idé.... Især hvis den f.eks. bliver ved med at sende påmindelsen f.eks. hver 3. dag indtil man har svare 'ok'... Alt hvad der kan højne antallet af røgalarmer støttes herfra - og kunne også selv finde på at bruge tjeneste til at huske checket hver 3. måned.

Vedr det økonomiske ville du formentlig kunne få støtte fra TrygFonden. De har før støttet projekter med røgalarmer...

/Ole

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 09:38

Har intet i mod at betale prisen, så hvem kan i anbefale?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)