|
Hej Jeg er en ung fyr der skal igang med at starte et firma, og jeg er i den forbindelse lidt forvirret ang. økonomien i det hele. Når jeg skyder noget startkapital ind i firmaet, vil jeg så kunne trække det samme bejøb ud igen, når jeg skønner at det er forsvarligt, eller skal der så betales skat af pengene? Herudover er jeg lidt i tvivl om hvordan det foregår med løn generalt. Så længe det er mig selv der ejer firmaet, og det kun er mig der står på lønningslisten, skal jeg så stadig betale fuld skat af pengene? Håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg er sgu lidt lost : ) Med Venlig Hilsen Jesper Ekmann |
Du er så upræcis at det ikke er til at svare kort. Et firma er "en mindre virksomhed inden for handel el. industri"."Firma" kan ikke bruges til at svare på dit spørgsmål.
Der er forskel på om, hvilken virksomhedsform du har. Både i enkeltmandsvirksomhed og I/S er der der ikke noget med indskud i skattemæssig forstand. Hvis du starter et selskab som fx ApS og A/S skal du indskyde startkapital og de penge kan du ikke blot trække ud igen, men det kan din revisor fortælle dig mere om.
Måske du skal læse nogle bøger om at starte virksomhed, eller i det mindste hente Skattevæsenets iværksættermappe på et skattecenter og læse om virksomhedsformer m.m. Jeg gætter på du vil få meget ud af det.
Bliv gratis medlem