Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et Miljørigtigt Website Måske?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogen tid siden var jeg til en konference hvor en taler var af den opfattelse at det sidste man skulle konkurerre på var prisen på sine varer...

Hvis ikke på prisen hvordan kan man så skille sig ud fra de andre konkurrenter?

Man kan naturligvis tilbyde hurtig respoonstid, flot og brugervenlig webdesign, god service, et anderledes produkt, prestige ved sit produkt, at man støtter EnGodSag, velgørenhed, gratis levering, hurtig levering osv. osv osv.

En online ven jeg har i Canada har netop tilføjet et punkt til denne liste:

Et website/shop der er CO2 neutralt - det koster kun $1 om året hvis du er på såkaldt shared hosting - altså en server hvor der er mange andre sites på maskinen... det koster mere hvis du har en dedikeret server. Man kan også købe kvoter svarende til CO2 udslippet fra sit hus, bilen, flyrejser osv osv osv.

VOLA du har nu en anden salgsvinkel mere end prisen på din vare. Du er nu miljøbevidst - du er nu en ansvarlig medborger og "grøn". Du er nu min ven og du er ligesom mig så dig vil jeg godt handle hos - også selvom det koster mig lidt mere?

Er min ven i Canada genial og fremsynet eller er det spild af tid ? Skal jeg involvere mig og oversætte konceptet til dansk for ham som han har foreslået mig? 

Jeg mener at SAS for nogen tid siden droppede ideen med at man kunne gøre sin flyrejse co2 neutral da stort set ingen overhovdet benyttede dette tilbud? 

Der er tale om en forretning hvor han tager en lille del af det man indbetaler og en del går til at købe såkaldte CO2 kvoter - jeg er ikke lige klar over fordelingen, men hovedparten af en betaling går til indkøb af CO2 kvoter. Der er naturligvis ikke en god forretning i at gøre små websites CO2 neutrale - tror i også at folk vil købe CO2 kvoter til deres bil, flybiletter, hus, osv. osv. osv. osv. ?

Hvis de ikke vil det nu - forbrugerne - tror du så det er aktuelt om 1-2 år eller er det med drivhuseffekten og CO2 kvoter en mode dille ligesom gummisvaberen og automobilet?

$1 kunne jeg godt selv bruge på god somvittighed

Jeg har derfor fået et lille logo og certifikat til mit website Balslevmedia.com - for den dollar har jeg såmænd også fået et link til balslevmedia.com - fantastisk deal eller hva ? God somvittighed og en ny salgsvinkel.

Er danskerne miljøbevidste nok til at ville betale frivilligt til mindre CO2 udledning?

En god ide - men en rigtig dårlig forretning?

NEJ ....jeg har altså ikke nogen personlig interesse i denne 4offsets.com ting - men jeg kender ham der har lavet den 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:08
Servage forsøgte sig på et tidspunkt med miljøvenlig hosting, det havde ikke den store interesse (link) men var til gengæld også en del dyrere.
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:15

Der findes et lignende dansk foretagende, der har været omtalt her på Amino. Jeg kan dog ikke huske navnet.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:54

Sune Christesen:
Servage forsøgte sig på et tidspunkt med miljøvenlig hosting, det havde ikke den store interesse (link) men var til gengæld også en del dyrere.

Nej det lyder jo godt nok ikke somom det er noget folk vil have:

"....Det er kommet meget bag på os interessen har været så lille – ja faktisk ikke eksisterende.....".

Det lyder jo ikke ligefrem opløftende med sådan en udtalelse - måske skal jeg finde på noget andet at bruge tiden til så.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)