Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af APS og Holding selskab... bosiddende i SE firmaet er i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kare Amino'er!

Jeg haber I kan hjalpe mig med lidt advice! 

Jeg skal til at omdanne mit firma fra enkeltmandsvirksomhed til APS da min kareste gaar med i det fuldtid og vi begge er flyttet til Sverige. 

1. umiddelbart vil jeg tror det ville vare mest hensigtsmassigt at lave et holding med det samme da vi maske vil salge i fremtiden og derefter kan reinvestere dem skattefrit

2. Er der umiddelbart nogle problemer ved sadan en konstellation (begge andelshavere bor i Sverige men har aps og aps holding i Danmark som de begge er ansat i)? (Vi korer og opholder os pa kontoret i kbh dagligt)  

3. Kan jeg blot nedlagge min enkeltmandsvirksomhed og oprette APS'et med min kareste? vi har kapitalen og jeg har ikke nogle egentlige aktiver i firmaet da det vi er i service sektoren?

3.b hvis ikke hvordan faar jeg min kareste med uden skattemassige konsekvenser og masser af administration?

haber i kan hjalpe! 

Mvh, Anna 

P.S. jeg HAR besluttet det skal vare APS sa please ingen forslag/diskussioner/kommentarer om SMBA eller offshore.  

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:37

Hejsa,

Et rigtig godt forslag:
kontakt Jacob Tøjnet på www.ditselskab.dk

Jeg er normalt tilhænger af at bruge vores husadvokat, men Tøjner er ekspert i selskaber & stiftelser; Giver en super service & kanon sparring/rådgivning.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:07

Kan jeg kun bakke op om. Jacob er en god fyr og selvom vi selv laver det samme så er det sjovere for os at lave det når der er tale om egentlig omdannelser med aktivitet eller skattefri/skattepligtige omstruktureringer hvor der alligevel skal en revisor med ind over.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)