Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i mener en partner man skal tage ind i sin virksomhed skal være. Sådan lidt mere generell. Jeg skal bruge lidt input for at se om jeg har glemt noget. Jeg står i den uheldige situation at jeg har et luksus problem Vi er vokset med 47% i omsætning i sidste års regnskab og jeg kan se at vi her i år nok kun kan magte at vokse med 20%. Efter en del selvransagelse måtte jeg erkenne at problemet er mig, jeg har sagt nej til en del opgaver fordi jeg simpelthen ikke har haft tid til dem. Først tænkte jeg.. nå men du ansætter bare en mand. Men jeg må erkenne at jeg forlanger for meget af en ansat, fordi han skal tage nogle af min arbejdsopgaver er det altid svært at forstå at en ansat ikke har de samme ambitioner som en selv (MEN selvfølgelig logisk hvis man betragter det med lidt afstand Derfor kom jeg til den konklusion at der skal en partner til, som har de samme ambitioner og vil det samme med virksomheden og derfor denne tråd.
|
RandomAccess:Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i mener en partner man skal tage ind i sin virksomhed skal være. Sådan lidt mere generell. Jeg skal bruge lidt input for at se om jeg har glemt noget.
Jeg så dit indlæg lidt tidligere idag og tænkte der nok var nogen der kunne svare mere fornuftigt end jeg. Nu er der ikke sket noget, så jeg byder ind :-)
RandomAccess:Først tænkte jeg.. nå men du ansætter bare en mand. Men jeg må erkenne at jeg forlanger for meget af en ansat, fordi han skal tage nogle af min arbejdsopgaver er det altid svært at forstå at en ansat ikke har de samme ambitioner som en selv (MEN selvfølgelig logisk hvis man betragter det med lidt afstand)
Derfor kom jeg til den konklusion at der skal en partner til, som har de samme ambitioner og vil det samme med virksomheden og derfor denne tråd.
Og her læste jeg så mellem linjerne og tænkte på om du selv gad dét? Lad os forestille os han er ligesom dig og har samme ambitionsniveau, men det er dig der bliver partner i hans virksomhed. Han forklarer dig, at han har store ambitioner for virksomheden og at du med tiden vil overtale (læs: lære) det han kan i dag.
Nu kender vi jo ikke hinanden og et indlæg på et debatforum siger ikke særligt meget om personen, men hvordan ville to af "din slags" håndtere uenigheder?
Kan du i øvrigt ikke lige skrive hvilke kompetencer du ønsker din kommende partner skal have? Det vil jeg godt høre først :-)