Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google organisk søgning vs. Adwords?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Efter at have brugt et års tid på at få en fornuftig forretning op og køre, ligger jeg og roder med massive udvidelser på alle fronter. Heriblandt også markedsføringsindsatsen. Har i den forbindelse et tvivlsspørgsmål angående den online del af markedsføringe som jeg håbede der var nogen herinde der kunne hjælpe med..

Bruger p.t. adwords men overvejer kraftigt at hyre et firma til at optimere (eller hvordan det nu fungerer) så man også er til stede øverst i de organiske resultater. Jeg har intet som helst forstand på "SEO" og hvad det ellers hedder. Så har ingen anelse om hvorvidt det overhovedet kan lade sig gøre. Men kan da huske at blive kontaktet af et firma der tilbød at lave noget fidilihut, så man kom i de organiske søgeresultater.. (noget med at lave en ny side der henviste eller deromkring)..

Men hvad er jeres erfaringer - giver det pote at køre både adwords og den organiske samtidig? (tænker der sikkert stadig er en del som ikke klikker i de sponsorede links) .. Nogen der evt. kan anbefale firmaer som kan bringe ens sider op i den organiske?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:06

Jeg ville klart prioritere organiske over adwords - som du selv nævner findes der en hel del der aldrig trykker på adwords reklamerne og det er jo tosset at købe sig til besøgende man kunne have fået via den organiske søgemaskine optimering.

Jeg mener det er i omegnen af 85% af alle klik der ryger på de 4 første organiske hits ved en søgning - så hvis du kan ligge der så er det vel rimeligt dumt at smide penge efter at ligge som link 7 i højre side også endda betale for det Wink

Der skal helt sikkert nok findes folk som er uenige med mig.

Jeg beskæftiger mig med teknisk søgemaskine optimering til joomla baserede websites - så hvis du har et website baseret på joomla så kan du jo kontakte mig, og er det ikke tilfældet findes der et væld af firmaer herinde der ikke laver andet.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 22:19

Nu får du det jo til at lyde som om den organiske er helt gratis mens man betaler kassen for adwords ;) .. Går ikke ud fra et firmaet giver mig top 3 placeringer på 30 søgeord/fraser helt gratis..

Men det er netop også min opfattelse at man misser rigtig meget trafik ved "kun" at køre adwords.. Men ved til gengæld også at stort set alle klik i den organiske ligger i top 5 eller lign. Jeg bladrer sgu aldrig videre fra side 1 når jeg søger efter noget på google.. Men okay - jeg kigger jo hovedsageligt også i de sponsorerede :) .. Så jeg gider ikke betale for at få en placering i midten af side 2!! Jeg vil ligge i top 5 på alle søgeordene.. Kan det overhovedet lade sig gøre?

Min hjemmeside er baseret på OScommerce mener jeg det hedder?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:29

Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men jeg vil da lige nævne, at du godt kan gøre nogle ting selv. F.eks. er det min erfaring, at en blog som supplement til hjemmesiden hjælper helheden højere op i Google. Min søn, Jonathan, 15 år, ligger rigtig højt på sit fornavn og også en række idrætsrelaterede ord og fraser, blandt andet fordi han blogger ofte på  "Hverdag med løb", og også har været lidt rundt og promovere sitet hist og pist på internettet. Men ingenting, der koster penge.. Det var en festlig dag, da han kom over Jonathan A/S, som havde ligget øverst i google.dk meget længe.

Jeg mener også at have hørt, at det hjælper med links til din hjemmeside fra andre sider, f.eks. kan du have et link til din side i din signatur, når du skriver indlæg her på Amino.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:40

Den tekniske søgemaskineoptimering skal jo indgå i de rammer dit website operer under.

Derudover er hyppige opdateringer (som en blog jo typisk er) også en god idé da det generere flere indholdssider der indekseres i søgemaskinerne og de vil jo typisk også linke til dit primære indhold og derved styrker du også antallet af links til dine primære sider for ingen tvivl om at links betyder rigtigt meget.

Så hvis man groft skal opdele tingene kan man vel gøre det i 3 faser.

1) Teknisk søgemaskineoptimering (dit websites konstruktion)

2) Langsigtet søgemaskineoptimering (linkbuilding og content)

3) Søgemaskinemarkedsføring (adwords m.v.)

1eren er langt hen af vejen fundamentet for gode organiske resultater - om end de jo opbygges via 2eren - men er 1eren ikke iorden så skal der voldsomt meget arbejde til i 2eren eller man skal satse på 3eren for at hente besøgende ind.

Typisk vil en website ejer selv stå for ihvertfald del 2 - om end man med fordel kan allierere sig med en der har forstand på til det at rådgive og vejlede og evt. hjælpe en i gang.

3eren kan man selv stå for - men kan også med fordel søge ekstern hjælp, der er som skrevet folk der ikke lavet andet og de kan som regel sagtens betale sig at benytte sig af.

Jeg beskæftiger mig kun med 1 og 2 - der findes ihvertfald en 8-10 amino folk som bruger rigtigt meget tid på 3eren.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:24

Hej Kenneth

Oscommerce, er nok de mest brugte webshop løsning der er, og da den er open source ligger der rigtig mange gratis tilføjelser du kan bruge også indenfor SEO. Søg fx på Oscommerce SEO, så finder du en masse forskellige. Men lad gerne en kyndig SEO person se på det først. måske er din shop allerede optimeret. Det er mange af de nye hvis de er installeret som en pakke med en masse forskellige tilføjelser.

Med henyn til hvad der er bedst af Organisk og Adwords, så er det meget forskelligt, for har du fx 1500 søgeord du vil markedsføre dig på, så skal du igang med en seriøs omgang skriveri hvis du skal dække disse organisk og ligge i top i søgemaskinerne på disse. Hertil er Adwords jo super.

Hvis jeg startede et website indenfor en branche som jeg ikke havde betydelig søgedata fra, så ville jeg til enhver tid starte med en Adwords kampagne hvor jeg kom omkring så mange ord som muligt indenfor emnet, udfra data i min adwords kampagne ville jeg så kunne tilrettelægge min Organiske søgeoptimering, der vil helt sikkert være nogle ord og fraser som kunne være nogle rigtige money words, og dette finder efter min mening hurtigst ud af med adwords. Fx vil du hurtigt kunne se om du skal lave linkbuilding og optimering på et generelt ord eller en bestemt frase som er mere præciseret. Generelle søgeord er nogle gange svære at opnå en høj placering på, og dermed vil din ROI ikke kunne forsvare den højre placering og arbejdet der er brugt på at opnå den.

Angående organisk og adwords, så er organisk og adwords 2 ting som med gode resultater kan køre på samme tidspunkt. Folk klikker sjældent på din organiske listing for så at gå over og klikke på din adwords annonce, og gør de det så og køber noget, så er du vel ligeglad med at have brugt den 1krone på det. Du vil også kunne bruge dine data fra, adwords på specifikke søgeord til at se hvormange visninger din annonce har haft, og dermed ved du også at hvis du har en høj organisk listning fx nummer 1 eller 2 så kan du se ca. hvor stor procentdel der klikker igennem på din organiske listning og du kan så evt. optimere på en overskriften herpå, ikke dumt ;-)

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 15:30

Min problemstilling er at jeg absolut ikke selv har forstand på det - og har ikke lyst til at der skal ændres alt mulig på min hjemmeside.

Men jeg har hevet fat i dem som gav mig et tilbud på det i sin tid - wesecureit.

De kan åbenbart lave en løsning hvor der oprettes et nyt domæne som bygges op til at være søgerelevant osv. som så linker videre.. De tilbyder også Pay-per-click løsninger og garanterede løsninger.

Men er der nogen herinde som har erfaringer med deres løsninger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57

Kenneth R.J.:
Men er der nogen herinde som har erfaringer med deres løsninger?

Prøv at bruge søgefunktionen herinde eller bare Google.

Jeg har absolut ikke forstand på biler, så jeg ville aldrig købe en bil uden assistance fra en ven eller min far, som ved hvad man skal se efter. På samme måde synes jeg du skal allierer dig med en du har tillid til, så du som minimum ved hvad det er du køber - der er ligeså mange brodne kar som indenfor bilbranchen ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:03

Hej Kenneth

wesecureit løsningen som du omtaler er en Cloaking løsning, dvs hvis de piller deres site ned så forsvinder alt din trafik. Cloaking er et fy ord hos google så derfor er det sjældent en god og holdbar løsning, det er ikke sikkert at der sker noget med dit site, da det formentligt ikke kan bevises at du er indforstået med den cloaking der laves og de besøgende der sendes til din side. Find istedet et firma som kan søgemaskineoptimere på dit eget site, ellers er det ikke meget ved at linkbuilde osv

Cloaking kunne du godt bruge som suplement, men det koster tit ligeså meget som adwords men du har sjældent helt de samme muligheder for økonomistyring, som ved adwords, derudover så er det som sagt i en gråzone, og hvis du engang skal af med dit website, så er der ikke nogen værdi at hente i gode placeringer på dine hovedsøgeord.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 17:02

Tak for rådene...

Efter en hurtig google og amino søgning, kan jeg godt se det ikke er noget for mig..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)