Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af privatperson - ikke momsregistreret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lidt kontakt med en privatperson som ikke er momsregistreret, men som laver rigtig lækkert tøj.

Nu er det så jeg lige vil sikre mig helt om jeg egentlig godt må købe hendes tøj og sælge i min webshop?

Jeg må vel bare ikke trække købsmoms på køb hos hende, men godt salgsmoms når jeg sælger?

Er der ellers noget man skal tage forbehold for?

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:06

Hun kan sælge tøj for op til 50tkr. uden at være momsregistreret. Og du kan sagtens købe varer af hende. Du kan ikke i dit momsregnskab trække købsmoms fra, da du jo ikke har betalt nogen købemoms. Når du sælger varerne skal du så lægge moms på varen og de er så det beløb, du senere afregner til SKAT.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:10

Tak for svar. Det var også det jeg regnede med. Så det må bare være som ellers... f.eks. 100,- i indkøb og så gange med 2,5 og så har jeg min salgspris inkl. moms.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:25

Hej Jakob, hvordan fungerer det så med dokumentation i den forbindelse, skal hendes veninde så lave en faktura uden moms så køberen kan bruge som dokumentation? 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:37

Veninden udsteder en faktura som man plejer. Det er bare uden moms, som du skriver.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)