Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkerte adsense reklamer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en række sider med Adsense reklamer på men på nogle af disse sider hvor jeg har skrevet om emnet X f.eks. Så viser den Y reklamer. Den starter med at vise de rigtige reklamer men efter 1 time gik den over til at være helt forkert. Hvad kan det være der er galt?

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:32

Adsense tester jo forskellige annoncer af med forskelligt indhold for at se hvad der konverterer bedst til klik.

Du kan evt. går ind og sige du ikke vil have annoncer fra bestemte annoncører hvis du ikke ønsker reklamer fra dem.

Men ellers retter det hele sig nok ind efter et stykke tid.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 18:37

Hvordan kan jeg sige at jeg ikke ønsker annoncer på en side?

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:12

Kristian Sørensen - cygnet:
Adsense tester jo forskellige annoncer af med forskelligt indhold for at se hvad der konverterer bedst til klik.

AdSense skifter ikke automatisk til komplet irrelevante annoncer for at teste om de giver højere konvertering. Det ville jo gå stik imod hele idéen om relevante annoncer.

Der kan være mange forskellige årsager til at annoncerne ikke er relevante i forhold til dit indhold. Det kunne eksempelvis være den måde, du har sat dit site op på (fx hvis annoncerne er i en anden frame end indholdet) eller hvis AdSense-crawleren ikke kan få adgang til dit website (fx hvis din robots.txt-fil ikke er korrekt lavet eller hvis dine sider er bag adgangskode). Der er mange muligheder, så det ville nok være lettere, hvis du inkluderede dit website.

Vedrørende dit andet spørgsmål, så kan du læse mere her

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 23:23
jeg bruger samme side til flere emner og der rammer reklamerne rigtig, saa siden bor vaere fin. Men et par enkelte sider viste de rigtige reklamer til at starte med men saa inden for en time gik det helt galt, saa siden bor vel vaere ok siden den kunne vise de rigtige til at starte med?
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:34

Det er lidt svært at hjælpe, hvis du ikke vil oplyse siden. Wink

Hvis AdSense virker korrekt på én af dine undersider, burde det naturligvis også virker på de andre. Hvis dette ikke er tilfældet, vil jeg vove at påstå, at du har lavet noget anderledes på de pågældende sider.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 8. Feb 06
Skrevet kl. 08:26

Ok, jeg må prøve at rode med det. Findes der noget software som kan kigge på indholdet af en sige og vise hvilke adsense reklamer som vil blive vist.? Og evt hvad det er for nogle sætninger der gør at det lige netop er disse reklamer adsense vil vise?

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:03

AdXpert:

Kristian Sørensen - cygnet:

AdSense skifter ikke automatisk til komplet irrelevante annoncer for at teste om de giver højere konvertering. Det ville jo gå stik imod hele idéen om relevante annoncer.

Nu mente jeg heller ikke at indholdet er komplet urelevant, men blot at der kan være en afvigelse fra lige præcis det emne man skriver om til hvad annoncer er om. Hvis men f.eks. har skrevet om Telia og håber på annoncer fra dem, så kan godt regne med annoncer fra Debitel også.

Du fjerner annoncører ved at går ind under AdSense opsætning og så under Annoncefilter for Konkurrenter

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)