Hej Aminoer. Vi har lige åbnet www.advarslen.dk som er et website med nyhedsside og forum. Formålet med siden er at man skal kunne fortælle om sin dårlige oplevelse med et firma eller en svindler, folk kan så diskutere emnet. Det vi så kan se det rigtig sjove i dette koncept er at folk der så er ved at ryge i fælden hos et firma så søger efter firmaet/svidleren på google også kan de læse andres oplevelser med firmaet. Vi har bygget sitet på en simpel wordpress blog hvor der løbende vil komme nyheder om store svindel sager M.M. Dertil har vi tilføjet en PHPBB blog hvor man kan skrive om sin oplevelse og diskutere med andre omkring dette. Vi har valgt at bygge sitet på disse 2 systemer så vi kan se om konceptet er noget for Danskerne. Hvad er jeres mening ville i bruge det?? tjek www.advarslen.dk
|
Jeg er modstander af et sådant koncept.
Det gør det nemt at flame firmaer/personer, som man mener at have et problem med. Et "advarselsindlæg" kan så stå upåtalt hen uden at "synderen" får lejlighed til at forklare sig (han ved jo ikke indlægget er skrevet). Kunne i forestille jer at Kontant ville lave et indlæg om en klage og svine en person til uden at søge kommentarer fra vedkommende? Nej vel, det ville være dårlig journalistik.
I modererer formentlig ikke indlæggende, så faren for ensidig flaming er absolut. Der er selvfølgelig nogle, som fortjener at blive hængt ud, men der er dælme også mange, som mener at have en berettiget klage, uden at det har hold i virkeligheden. Og hvem vurderer det og fjerner sådanne indlæg igen - også fra Googles cache.
Jeg er ked af det, men jeg håber ikke, at det kommer op at køre. Ulemperne overskygger langt fordelene. Hvis i vil noget seriøst med det, så skal i angribe det mere journalistisk og selv køre en tråd, hvor i aktivt forsøger at inddrage "modparten". Det, som i skitserer her, er useriøst efter min mening.
Venlig hilsen
Ole