Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går jeg hen med min ide?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som kan rådgive mig?

Jeg har en super ide til et forretningskoncept, og derfor kunne det jo være fristende at blive iværksætter. Men jeg har altså det problem, at økonomistyring, regnskab, moms, skat, bogføring med videre IKKE er min stærke side. Ærgeligt, da jeg ser mig selv som kreativ og elsker at finde på nye ideer.

Jeg vil gerne viderebringe min ide, og eventuelt tjene penge på dette, og er dette helt umuligt, ja så tror jeg, at jeg vil være villig til at viderebringe mine ide frivilligt.

Der må være andre, som er i samme situation som jeg. Er der nogen som kan give nogle gode råd til, hvordan man kan arbejde med at få en virksomhed eller lignende til at tage min ide op og føre den ud i livet? Hvor kan jeg henvende mig?

Hilsen Mie

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:39

Lad endelig ikke sådan noget holde dig tilbage!

Først kan du kontakte SKAT eller tilmelde dig ét af deres 'Informationsmøder'. Hvis du stadig ikke har mod på det, kan du - evt. igennem Amino - finde en revisor.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:39

Hej Mie

Jeg stod hvor du gør nu for 2 måneder siden. Søgte lidt rundt på nettet, især lokalt efter hjælp. For mit vedkommende blev det at jeg kontaktede "Center for Erhvervsudvikling" i Sønderborg, som ville sørge for at stille de rette rådgivere til rådighed. Mit første møde blev hos "Firmakontoret.dk" hvor jeg havde et afklaringsmøde, hvor jeg fik en masse input til hvordan og hvorledes, og hvad næste skridt måtte være. Så talte jeg med Væsthuset Syddanmark omkring Patent og brugsbeskyttelse. Efter min sidste reference med Centeret, har jeg været til et "fyraftensmøde" med andre iværskættere fra lokal området. Pt: er jeg i tale med IDEA house, de kan hjælpe sådan nogle som mig der er på videregående uddannelse og har en ide...

Specifikt kan jeg ikke sige hvor du skal starte, men hvis du gerne vil forberede dig lidt kan du klikke her Firmakontoret , her er der nogle brugbare skemaer der kan bruges til overvejelser man kan gøre sig omkring selve ideen.

Ellers er det bare at komme i gang og håbe du får vind i sejlene :-) 

Fra Chai Nat
Tilmeldt 10. Jun 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:24

Hej Mie

Jeg er selv selvstændig gennem flere år og vil gerne give nogle råd og fortælle om min egen baggrund hvis det har interesse.

Mvh.

Henrik

Kontakt@henrikhegelund.dk

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 21:23

Mie Hultengren:
Er der nogen som kan rådgive mig?

Ja, der er masser! 

Mie Hultengren:
Jeg har en super ide til et forretningskoncept, og derfor kunne det jo være fristende at blive iværksætter. Men jeg har altså det problem, at økonomistyring, regnskab, moms, skat, bogføring med videre IKKE er min stærke side. Ærgeligt, da jeg ser mig selv som kreativ og elsker at finde på nye ideer.

Du starter med at klikke på dette link
Derefter holder du op med at fokusere på alle de ting du ikke kan og ved. Der er ingen rigtige iværksættere der gider at høre på dine undskyldninger, du skal bare i gang :-) 

Mie Hultengren:
Jeg vil gerne viderebringe min ide, og eventuelt tjene penge på dette, og er dette helt umuligt, ja så tror jeg, at jeg vil være villig til at viderebringe mine ide frivilligt.

Det er jo den helt rigtige indstilling, men der er ingen af os andre der kan udføre din idé ligeså godt som du selv kan. Se at komme igang!

Mie Hultengren:
Der må være andre, som er i samme situation som jeg. Er der nogen som kan give nogle gode råd til, hvordan man kan arbejde med at få en virksomhed eller lignende til at tage min ide op og føre den ud i livet? Hvor kan jeg henvende mig?

Det kommer jo an på idéen. I min virksomhed kan vi f.eks. hverken sy, synge eller stave, så hvis din idé vedrører disse emner kan vi ikke hjælpe. Spørg på Amino og vær kritisk. Ingen vil betale for at føre din idé ud i livet mens du sidder på sofaen. Du skal være indstillet på at komme med arbejde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)