Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for bøger/software etc?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprettet mit enmandsfirma, hvorfra jeg skal levere konsulentydelser.

I den forbindelse vil jeg meget gerne købe noget software (Adobe Creative pakken) og en hel masse bøger om emner jeg skal bevæge mig indenfor.

Kan disse ting mon trækkes fra på en måde??

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:21

Ja, hvis det er bøger og software, du har brug for i din virksomhed, kan du trække udgifterne fra. Det skulle der ikke være noget problem i.

Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:47

Fantastisk!

Jeg har endnu ikke fået sat mig ind i hvordan fradrag fungerer generelt, synes SKATs hjemmeside er totalt uigennemskuelig. Ved du om der er nogen steder jeg kan finde en god oversigt over hvad jeg kan trække fra? Eller er det bare generelt alle de ting/services man bruger til sin forretning?Jeg tænker især på flyrejser, revisortimer, forskelligt udstyr, etc.

Og hvordan bliver fradragene opgjort - årligt på selvangivelsen, retrospektivt?

Tusind tak for hjælpen! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Hej!

Som Anette skriver, burde fradrag for bøger ikke give problemer.

Udgifter i relation til din forretning giver normalt fradrag.

Du skal udarbejde en årsrappot indtægter-udgifter, og nettoresultatet skal påføres selvangivelsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:35

Du er nødt til at sætte dig lidt ind i regnskabsarbejdet og/eller alliere dig med en revisor/bogholder/regnskabskyndig. Det fungerer sådan, at du bogfører dine bilag (i et regnskabsprogram) eller får nogen til at gøre det for dig og trækker en resultatopgørelse ud bagefter. F.eks. måned for måned eller kvartalsvis. Dermed får du overblik over 

Indtægter
minus fradragsberettigede udgifter
= skattepligtigt resultat

og samtidig får du opgjort din moms, hvis du er momspligtig.

Fradragsberettigede udgifter er: Omkostninger, som medgår til at erhverve, sikre og vedligeholde din indkomst i virksomheden. (Der kan så være nogle diskussioner af, hvad der er nødvendigt og hvad, der ikke er. Og der er særlige regler for nogle af udgifterne, f.eks. rejser.) 

Hvis du er i Københavnsområdet, er du velkommmen til et gratis infomøde, hvor vi netop gennemgår alle spørgsmål om fradrag, private indskud, skat mv. 

Indtil videre: Køb, hvad du har brug for, for at drive din virksomhed. Smid ingen kvitteringer ud. Så kan det ikke gå helt galt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)