Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurrenceloven

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger en person som har styr på love og regler omkring konkurrencer. Har et par vigtige spørgsmål, som skal have fundament for mit måske nye projekt. Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 09:55

Jeg vil mene at man som iværksætter selv bør kende de §§ som er relevans for ens egen virksomhed.. Men skriv spørgsmålet og måske jeg kan hjælpe! :-)

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 10:10

Hej Jacob

Jeg arbejder og undersøger muligheden i at starte en ny dansk gaming hjemmesiden, siden vil fremstå som et stort community hvor der er mulighed for "gratisbruger" og "betaltbruger". Betalt-brugere vil få adgang til nogle ekstra features som gratis-brugerne ikke vil. De brugere som har en betalt profil, vil hver måned deltage i konkurrencer i computerspil, hvor hjemmesiden levere servere der skal spilles på. Præmierne vil fremstå i it-udstyr og hardware til computere. Præmierne vil virksomheden selv stå for at indkøbe, og vil bla. være udstyr fra Logitech, Razer osv.

Mine spørgsmål er så:

1) Må man drive en virksomhed på denne måde, da de månedlige konkurrencer har stor betydning for hvor mange betalte brugere der vil være.

2) Skal man have tilladelser fra spiludgiverne og producenterne bag præmierne som bla. er fra Logitech.

3) Hvis ikke, hvordan kan problemet så løses???

Håber i/du kan hjælpe

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 09:31

der var ingen hjælp at hente????

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 09:41

Hej,

Jeg tør ikke give dig et endeligt svar, men der er specfikke regler som er at finde i markedsføringsloven §9

Sakset fra forbrug.dk:
Lodtrækning og præmiekonkurrencer

§ 9. Afsætning til forbrugere af formuegoder eller tjenester må ikke søges fremmet af en mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækning, præmiekonkurrence eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af et køb.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, dersom den enkelte gevinsts størrelse og den samlede gevinstværdi ligger inden for beløbsgrænser, som fastsættes af erhvervsministeren. Beløbsgrænserne kan fastsættes efter produkttype og modtagerkreds.
Stk. 3. Udgiveren af et periodisk skrift kan foranstalte lodtrækning til fordeling af gevinster i forbindelse med løsning af præmiekonkurrencer.

Med henhold til om dine samarbejdspartnere skal søge lov hos producenten, er jeg næsten sikker på at de ikke skal.

Ellers synes jeg næsten du skal spørge hos Ret og Råd, da de sikker vil kunne give dig et bedre og mere uddybende svar.. 

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:01

Pokerforbundet kan, så vidt jeg ved, afholde turneringer med pengepræmier helt lovligt. Jeg mener, at fidusen er, at når kun medlemmer af forbundet kan deltage, og ikke folk direkte fra gaden, går det ikke ind under hasardspil. Medlemmer betaler naturligvis for deres medlemsskab og selve turneringen koster også noget at deltage i. Måske er der et krav om, at man ikke kan melde sig ind på dagen, men skal have været medlem i 24 timer, for at kunne deltage?

Folk der er mere inde i poker, kan måske uddybe mine formodninger lidt. Men principielt set, er det vel ligegyldigt, om konkurrencen foregår i poker eller et computerspil. Den eneste hage jeg lige kan komme på er, at pokerforbundet er en forening og du vil drive en forretning.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 10:04

Jacob Nielsen:

Hej,

Jeg tør ikke give dig et endeligt svar, men der er specfikke regler som er at finde i markedsføringsloven §9

Sakset fra forbrug.dk:
Lodtrækning og præmiekonkurrencer

§ 9. Afsætning til forbrugere af formuegoder eller tjenester må ikke søges fremmet af en mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækning, præmiekonkurrence eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af et køb.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, dersom den enkelte gevinsts størrelse og den samlede gevinstværdi ligger inden for beløbsgrænser, som fastsættes af erhvervsministeren. Beløbsgrænserne kan fastsættes efter produkttype og modtagerkreds.
Stk. 3. Udgiveren af et periodisk skrift kan foranstalte lodtrækning til fordeling af gevinster i forbindelse med løsning af præmiekonkurrencer.

Med henhold til om dine samarbejdspartnere skal søge lov hos producenten, er jeg næsten sikker på at de ikke skal.

Ellers synes jeg næsten du skal spørge hos Ret og Råd, da de sikker vil kunne give dig et bedre og mere uddybende svar.. 

hmm, det står formuleret på sådan en måde at jeg faktisk ikke fatter bjælle af det..

Men sad lige og kiggede på Ret & Råd, den skulle være en brevkasse et sted men kan ikke finde den på siden. Lidt hjælp til hvor man stiller dem spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)