Jeg har nu valgt at stoppe vores nuværende Adwords annoncering og starte fra bunden igen med opbygningen af denne. Det jeg gerne vil høre er hvad den bedste opsætning er for at minimere irellevante kliks, samt bedste opsætning af søge ord. Her er den opsætning jeg overvejer at lave nu: -Kampagne = Hovedkategori --------Ad group = Undergruppe (produkt gruppe) -Kampagne = Hovedkategori --------Ad group = Undergruppe (produkt gruppe) Hver undergruppe har 1 tekstbaseret add, med en genrel præsentation af gruppen (ikke et særligt udvalgt produkt) Jeg linker her til produktgruppen. Jeg benytter "phrase" i alle keywords og følgende keywords benyttes: Produktets producentnavn og produktnummer (eller særligt modelnavn) Udover dette benytter jeg sætninger som køb "produkttype" , billig"produkttype", "produkttype" tilbud og fremdeles. Jeg har valgt at sætte følgende ord som campaign-level negatives: test, anmeldelser, sammenligning, review Jeg har tidligere haft ekstrem dårlig erfarring med opsætningen af søgeord samt annoncer og konverteringsraten på disse leads. Med andre ord. Det har været et bundløst hul, adwordspengene er kastet ned i.
Hvordan lyder denne opsætning ? Er den stadig helt ude i hampen og bekræfter at jeg fatter minus af Adwords, eller hvad kan jeg gøre for at forbedre det ? Der skal være fokus på konverteringsraten.
Frem med SEO og Adwords genierne.
|
Hej Steffen
Det lyder såmen rigtig nok med din opdeling af hovedgruppe og undergruppe men du bør altid køre med flere eksempler på tekstannoncer.
Husk at splitteste hvad der konverterer bedst - og hav fokus på at bruge indholdsnetværket rigtigt.
Karsten