Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords optimering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu valgt at stoppe vores nuværende  Adwords annoncering og starte fra bunden igen med opbygningen af denne.

Det jeg gerne vil høre er hvad den bedste opsætning er for at minimere irellevante kliks, samt bedste opsætning af søge ord.

Her er den opsætning jeg overvejer at lave nu:

-Kampagne = Hovedkategori

--------Ad group = Undergruppe (produkt gruppe)

-Kampagne = Hovedkategori

--------Ad group = Undergruppe (produkt gruppe)

Hver undergruppe har 1 tekstbaseret add, med en genrel præsentation af gruppen (ikke et særligt udvalgt produkt) Jeg linker her til produktgruppen.

Jeg benytter "phrase" i alle keywords og følgende keywords benyttes: Produktets producentnavn og produktnummer (eller særligt modelnavn)

Udover dette benytter jeg sætninger som køb "produkttype" , billig"produkttype", "produkttype" tilbud og fremdeles.

Jeg har valgt at sætte følgende ord som  campaign-level negatives: test, anmeldelser, sammenligning, review

Jeg har tidligere haft ekstrem dårlig erfarring med opsætningen af søgeord samt annoncer og konverteringsraten på disse leads. Med andre ord. Det har været et bundløst hul, adwordspengene er kastet ned i.

Hvordan lyder denne opsætning ? Er den stadig helt ude i hampen og bekræfter at jeg fatter minus af Adwords, eller hvad kan jeg gøre for at forbedre det ? Der skal være fokus på konverteringsraten.

Frem med SEO og Adwords genierne.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:20

Hej Steffen

Det lyder såmen rigtig nok med din opdeling af hovedgruppe og undergruppe men du bør altid køre med flere eksempler på tekstannoncer.

Husk at splitteste hvad der konverterer bedst - og hav fokus på at bruge indholdsnetværket rigtigt. 

Karsten

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 16:31

Hejsa

Som det helt rigtigt nævnes er det fornuftigt at lave flere annoncer, så du kan se hvad der performer bedst. Generelt er det super vigtigt at få sat conversion tracking op, og have data i Google Analytics. På den måde kan du se hvordan hvert enkelt søgeord performer og med tiden sortere de mindre givende fra.

Du har tilmed mulighed for at sætte værdi på konverteringerne, hvilket vil betyde at du ved hvorvidt det er et bundløst hul, eller om det er værd at fortsætte med.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)