Koncepter som facebook, dating.dk og alle de andre store, kræver kontinuerlig videreudvikling af kompetente programmører.
Der skal, allerede inden du starter med den første linie programkode, tænkes et helt koncept igennem. Da det er en dyr fornøjelse at drive en succes, skal du finde ud af, hvordan du vil tjene pengene.
Du skal tænke på, hvad du selv kan og hvor skal du hente hjælp ind. Bl.a. projektledelse, søgemaskineoptimering, juridisk assistance, brugervenlighed/usability test, markedsføring (det bliver jo ikke nødvendigvis en succes, bare fordi det er godt), sikkerhed (personoplysning i den mængde, skal der passes godt på), diverse administration - og så det mere basale; programmering og design.
Du kan selvfølgelig starte ud i det små, det er både billigere og jo også sådan både facebook og dating.dk startede. Så skal du bare ikke forvente succes og penge der ruller ind, indenfor 6 måneder.
Hvis du vil starte med at lave noget der matcher de helt store, så skal du nok finde et par millioner og nogle gode medarbejdere/partnere der kan de ting du ikke selv kan (du ved selv hvad du kan).
Generelt, start med en forretningsplan og projektbeskrivelse. Få tænkt igennem, hvad det er du vil, hvordan du kan kommer dertil og hvad der truer dig på din vej. Find ud af hvad det koster, både at starte op og efterfølgende drive og undersøg, om der overhovedet er et marked. Gør dig i øvrigt også tanker om, hvorvidt du bare vil lave en direkte konkurrent til et eksisterende koncept, eller om du vil lave noget nuudviklende (og i givet fald; hvad).
Når du ved hvad du vil have (og hvordan du finanserer der) så skal der skrives en detaljeret kravspecifikatiok, nok med lidt kyndig assistance fra SEO- og usability-eksperter - alt efter ambitionsniveau...