Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistik på blog - smartlog?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 15:44

Hej - Når du logger ind på www.smartlog.dk - Er der et icon der hedder Statistik, klik blot der.

Ellers kan jeg hjælpe dig med at opsætte og implemtere google analytics på din smartlog.

Med venlig hilsen

Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:03

Hej Paw,

mange tak for dit råd. Jeg fandt statistikken - ret interessant. Selv de helt gamle indlæg ligger højt på listen over mest læste artikler.

I første omgang bruger jeg bloggen som supplement. Jeg har haft mere fokus på den de seneste par måneder, og det ses på statitistikken. Hvad indebærer opsætning og implementereing af ggogle analytics. Hvad er udbyttet og hvad er økonomien i ca. tal...?

Venlig hilsen

Bente Tromborg

www.2wellness.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:40

Hej Bente,

Du skal være opmærksom på, at alskens søgerobotter og lignende også tæller med i den der top-10 over indlæg, så de besøgstal bliver alt for høje.

Hvis smartlog-statistikken skal bruges til noget, skal du kigge på den kategori, der hedder "links". Her kan du se, hvilket link folk brugte til at finde vej til din blog, inkl. google-links med søgeordene i. (altså hvis du bruger Firefox og klikker på tallet ud for den enkelte dag. Det virker ikke på IE).

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 10:50

Hej Bente,

Statistik kan være super interessant.

[wiki:Google Analytics] er en gratis service fra Google, Jeg kan implemtere google analytcis på din blog for 250,- kr(ex. moms - Konsulent time)

"Anvend Google Analytics til at finde ud af, hvilke online-marketinginitiativer der er omkostningseffektive, og til at se, på hvilken måde dine besøgende rent faktisk bruger dit websted. Foretag begrundede forbedringer af webstedets design, skab målrettet trafik, og forøg antallet af konverteringer og dit overskud. "

Kort sagt, med google analytics kan du trække lige den statistik du ønsker, eks. hvor i landet bor dine besøgende på din blog?

Jeg kan desuden se på din blog at du ikke har noget link til dit website : www.2wellness.dk, det kan jeg også klare for dig i samme omgang til samme pris.

Med venlig hilsen

Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 19:43

Hej Bente

En ting er at få implementeret Google Analytic - det er blot at lægge et script på alle siderne, men en anden ting er at få fuldt udbytte. Du bør oprette en ekstra konto hvor du frasorterer din IP, opsætte mål, registrere hvilke kurser brugerne køber (via e-business tracking) og meget mere. Benytter du dig af markedsføring bør du også sætte kampagne-tracking ordentligt op så du ved hvad udbytte du får at investeringerne.

Hvis du ønsker hjælp til opsætning og evaluering af dit site ud fra statistikken så siger du bare til. Prismæssigt vil det nok ligge i niveauet af 4-10.000 alt efter hvad du ønsker hjælp til.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)