Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Virksomheder/projekter baseret på en bæredygtig vinkel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Jeg er med i opstarten af et projekt, der har til hensigt at forbedre forholdene for virksomheder, organisationer og enkeltpersoner, der arbejder med bæredygtighed i en eller anden form. Kriterierne er ikke klart fastlagte på nuværende tidspunkt i processen, men bæredygtighed skal forstås som produkter/projekter/services der har som mål at facilitere miljømæssige, sociale eller resursemæssige forbedringer/besparelser.

Vi vil gerne have kontakt til både igangværende projekter og skrivebordsprojektstartere. Altså har du en idé i skuffen, som kan redde en lille bid af verden, så hører vi gerne fra dig.

Projektet har som skrevet som mål, at forbedre forholdene for bæredygtige entreprenører i Danmark. Hvordan dette konkret skal ske, har vi en række idéer til, men dem gemmer jeg til senere. Dette indlæg har til formål at skabe kontakt til den "underskov" der er i Danmark.
Jeg kan dog røbe, at det er meningen, at der skal opbygges et vidensnetværk, baseret på synergi og fagligt input, og driftøkonomisk er det attraktivt for de virksomheder, der kommer til at tage del i projektet.

Det var forhåbentlig tilstrækkelig cliffhanger til, at jeg hører fra de af jer, der mener I passer ind under profilen - eller har et ønske om at komme til det. Vi vil gerne have en kort beskrivelse af projektet (fem-ti linjer) og du bestemmer selv, hvormange detaljer vi skal have. Vi har ingen intention om at stjæle nogen idéer eller bruge dette for egen vindings skyld. Vi synes det kunne være fedt, at gøre noget, for at bringe bæredygtige projekter længere frem. Alle henvendelser kan derfor betragtes som fortrolige indtil andet er aftalt.

Spred gerne ordet til netværket, så vi kan få overblik over potentialet.

Send mail til sustain (a) bility.dk -> (skift "(a)" med snabel-a)

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:13

Hej Niels. Længe siden :)

Jeg arbejder som design-konsulent på et projekt, der kunne passe helt fint ind i dit initiativ - men, hvis jeg skal 'sælge' det til projekthaverne, må jeg/vi vide lidt mere f.eks om hvem der står bag og hvad det hele fører til. Så derfor må jeg bede dig om at forklare lidt mere detaljeret..

Det lyder umiddelbart ellers rigtigt spændende :)

Hilsen David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:21

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:54

Hej David (og alle andre)

Ja, der har været en del jern i bålet, så Amino har ikke fået meget tid. Tak for linket til INDEX - vi kender godt konceptet, og de arbejder ud fra nogle af de samme forudsætninger, som vi har i idéen - og det er jo herligt.
Jeg ved ikke helt, hvor meget jeg skal gå i detaljer, men da der ikke er millioner i idéen, så tvivler jeg på, der er nogen der gider stjæle den. Og hvis der er, så er det en god sag. Du må skrive til mig privat, hvis du vil vide noget specifikt.

Vi vil prøve at løfte et videnshus/fond indenfor bæredygtighed og worldchanging-initiativer. Det problem alle iværksættere har, er jo, at der sjældent er penge til drift, indkøb, løn/mad osv. I hvert fald, hvis man er på et stadie, hvor man kan se, at projektet kræver 100 % commitment, men pengene stadig kommer fra et job på 40-50 timer om ugen.
Vi vil gerne give en mulighed for at hjælpe iværksættere i en bestemt niche: "bæredygtighedsnichen". Idéen er, at vi laver et kontorhotel, hvor man kan ansøge om en plads. Der bliver opstillet forskellige kriterier for, hvilke projektforudsætninger, der skal være, for at man kan komme i betragtning. Får man tildelt en plads, gælder den for fx et år og er gratis rent pengemæssigt. Udover faciliteterne, vil der også være seminarer om relevante værktøjer, research-strategier osv. - altså brugbar viden for kontorets indbyggere.
Det vi gerne vil have til gengæld er et åbent sind og villighed til at dele. På den måde kommer alle "indbyggere" til at nyde godt af den samlede vidensbase.

Finansieringen skal komme fra virksomheder, der ser et behov for at hjælpe verdensændringen på vej, ved at sponsorere x-antal pladser eller x-antal kroner. Sponsorernes udbytte bliver altså, at de gør noget aktivt for at sætte ændringer og forbedringer i gang. Derudover vil vi gerne lave vidensseminar for sponsorere fx 8-10 gange om året. Igen en måde at dele viden på, og sikre, at virksomhederne får nogle inputs, som de selv kan implementere i deres dagligdag i større eller mindre grad. På den måde, får vi dobbelt effekt af at samle kræfterne: 1: Gang i nogle projekter, der måske ellers var blevet i skuffen. 2: Virksomheder der får skubbet til deres tankegang, tager ansvar og ændrer på ting - enten direkte eller indirekte.

Gav det lidt mere lys over land? Jeg kan sige, at vi har fået positive tilkendegivelser fra et par virksomheder omkring sponsorater, men vi vil ikke lave noget konkret, før vi har overblik over, hvor stor underskoven er - og om der overhovedet er grobund for, at danske iværksættere vil arbejde med bæredygtige initiativer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)