Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste økononomi og webshop integration

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal hjælpe andre til at starte et nyt projekt op fra starten. Med erfaring fra nuværende brug af webshop og økonomi (scancommerce og C5) har jeg valgt at tilråde andre for bedre integration.

Valget står mellem Navision, Economics og Airboss samt Goldenplanet (osCommerce) som webshop.

Projektet kan ikke bære den store økonimiske udgift på økonomisystemet, hvorfor jeg lidt frygter Navision trods Scannet tilbyder at hoste denne for bare 600,- mdr/bruger. Det er nu mere opsætningen jeg har hørt hurtigt kan koste op mod 20-30 t.

Vi skal dog bare have gjort systemet automatiseret til modtagelse af webordre fra webshoppen, integreret med 3-4 leverandører som sender os csv filer hver morgen med lager og pris info (disse skal automatisk indlæses) samt til sidst at have de basale salg og regnskabsfunktioner. Der skal hverken laves flotte og kompliceret rapporter eller dybdegående analyser i økonomiværktøjet.

Kan Navision med vores behov sættes op for for mindre end 10t (bare opsætningen)?

Lidt info: Systemet skal altså ikke bruges til at styre virksomheden i starten (måske senere). Systemet skal ud over de basale regnskabsfunktioner, kun være værktøjet for at shoppen viser det korrekte og altid samt indlæse ordre automatisk når de kommer ind.

Vi har kigget på følgende muligheder:

Vi ved Economics kun kan modtage ordre info ind fra shoppen, men ikke uploade data. Det kan dog løses med en massupload direkte til shoppen, men uden at dette dog er den ideelle løsning. Economics er integreret med Goldenplanets webshop.

Airboss ser ud til at kunne det samme som Navision dog mere økonomisk, men jeg har aldig hørt om dem før. Airboss er integreret med Goldenplanets webshop.

Navision ved vi kan alt. Navision er selvfølgelig også integreret med Goldenplanets webshop.

Jeg håber nogen vil kunne rådgive på dette punkt.

pft

Daniel

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 07:18

Hej Daniel.

Nu kender jeg ikke de øvrige økonomisystemer end C5, Navision og E-conomics. Men som du selv nævner er C5 ikke helt godt for de krævende, der ønsker bedre integration og større ændringer i standardsystemet. Mht. E-conomics så findes der nogle enkelte leverandører som tilbyder integrerede webshop, og du vil nok kunne slippe for billige penge på kort sigt, men det kan blive et problem når du senere hen gerne vil udvide systemet med andre funktionalitet, for E-conomics har altså sine begrænsninger.

Hvis jeg skulle give et råd, så synes du er bedre tjent på lang sigt, hvis du investerer i Navision. Navision kan blive dyrt at starte op på, men de efterfølgende tilpasninger som du senere hen måtte ønske dig vil blive økonomisk forsvarlig at implementere. Som du selv siger så kan det være du ønsker at bruge det til at styre virksomheden senere, og måske ønsker du også fuld integration mellem Webshop og lagermodulet?

Jeg vil ikke kunne svare dig om 10.000 kr. er nok til at sætte systemet op til dit ønskede formål. Hvis du står med Webshop og Navision uden at de på nogen måder allerede kan kommunikere med hinanden, så er svaret klart et nej.

Men jeg ved at der findes hosting firmaer som DanDomain (http://www.dandomain.dk/) eller Scannet som du selv nævner, der kan tilbyde hosting løsninger, hvor der allerede er en vis integration i mellem webshop og Navision.

Jeg mener webshoppen hos Danmain automatisk kan tage imod webordre og udsende ordrebekræftelse m.m., og hvis systemet giver mulighed for at eksportere en ordre fil, som man kan læse ind i Navison, så vil jeg sige du allerede er tæt på målet.

Mht. CSV-filer fra leverandør der skal indlæses lægger der ikke det store arbejde i det.

Med de nævnte forudsætninger vil jeg mene du sagtens kan få lavet de sidste tilpasninger for 10-15.000 kr.

Men det jeg vil foreslå du gør er at du ringer til de forskellige hosting firmaer og forhører dig ad hvilken integration de out-of-box kan tilbyde, når du hoster hos dem, herefter kan skrive herinde eller sende mig en PM, så kan jeg give dig et godt estimat på, hvad det vil koste at få lavet de sidste tilpasninger, og så kan du vurdere om det økonomisk kan betale sig for dig.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:20

Hej Nicklas,.

Tak for dit råd.

Opgaven består nu i en dialog med Navtilus, Det siges de har et modul som de kan sætte op til Goldenplanets webshop. Så ser vi hvad det koster. Det er lidt vigtigt at vi bibeholder valg af shop hos dem, da de er de eneste på markedet (efter min viden) med et super admin modul for nem kommunikation med kunder. Dette kan anbefales andre nye shop-søgende.

For yderligere opsætning vil jeg meget gerne kontakte dig.

Du hører nærmere.

Mvh

Daniel

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:26

Det er du meget velkommen til, held og lykke med det. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)