Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mest ud af mit knokleri/firma (Lovligt)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...trådene spammes i den grad, og der kommer stort set ikke noget nyt frem angående SMBA!

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:10

Hej Bent

Du viser blot, at din viden omkring SMBA-selskaber er begrænset. Man behøver ikke en revisor, hvis man har et SMBA-selskab, og man behøver ikke indsende et regnskab til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, hvilket skal gøres for et ApS.

Man kan sagtens i et SMBA skrive i vedtægterne, at kun personer, der arbejder i selskabet kan modtaget udbytte. Men behøver ikke lave a-aktier og b-aktier.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 12:24

Jeg er meget ked af at komme med dette lille sidespring, men jeg kan simpelthen ikke holde det for mig selv:

Jeg har ligesom Bent været inde på www.cvr.dk og søge på SMBA og gæt hvad der kommer op på første side: Accumulator Invest SMBA.

Jeg kan ikke gennemskue hvilken selskabsform der er mest fordelagtig så den debat vil jeg holde mig fra, men måske den gode Riskær kunne belyse sagen? Big Smile

Mht. selve tråden så tror jeg Peter kom med en god ide allerede i starten - kontakt en revisor og lad ham kigge på de faktiske tal og brug selv tiden på at hive nogle kroner hjem istedet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:12

steinway:

Jeg har ligesom Bent været inde på www.cvr.dk og søge på SMBA og gæt hvad der kommer op på første side: Accumulator Invest SMBA.

Bemærk lige at der står Accumulator Invest SMBA under tvangsopløsning Big Smile

1base group SMBA
1Base Skattetransaktioner SMBA
 Aktino Skattetransaktioner SMBA

Det du siger Thorbjørn er at man ikke behøver at indsende et regnskab til E&S. Javel ja, men hvad så? Der skal jo stadigvæk laves et regnskab til Skat, og så er det jo op til indehaveren om regnskabet skal laves af virksomheden selv eller af en revisor. Præcist som det også er tilfældet for et ApS.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:49

Skattekonsulenterne:
1base group SMBA
 Aktino Skattetransaktioner SMBA

Jeg har lavet alt arbejde med stiftelse i marts 2007 i forbindelse med mit researcharbejde. De første to er mine.

Det tredje er lavet af mig og er et stille selskab med Henriksen og jeg selv som deltager og lavet med henblik på at tilbyde klienter bogføringsservice med 1Base Skattetransaktioner SMBA som underleverandør.

Revisorregningen for 2007 er for disse 3 selskaber 0 = NUL. Indkomst er rapporteret til Skat og der er indgivet undtagelseserklæring. Samlet tidsforbrug er nogle få minutter. Mere skal der ikke til for SMBA selskaber.

Bogføringen er som normalt.

Skattekonsulenterne:
Præcist som det også er tilfældet for et ApS.

Det er ikke rigtigt. Der skal ALTID laves årsrapport for at ApS og de registrerede og autoriserede revisorer har monopol herpå., hvor selv stille selskaber typisk koster 4-5-8.000.

Skattekonsulenterne:
Bemærk lige at der står Accumulator Invest SMBA under tvangsopløsning

Det er interessant henseende ovenstående men betyder vel bare, at Klaus Riskær Pedersen endnu ikke har forstået at operere SMBA-selskaber. Han betjener sig åbenbart af en del dårlige rådgivere som eksempelvis advokat  Flemming Edsberg, som også har fået en fængselsdom.

Det er langt lettere at redde et SMBA-selskab i denne tilstand end et ApS eller A/S, idet kapitalen skal genetableres fuldt ud. I et SMBA selskab kan kapitalkonti være hvad som helst. Der er ingen lovkrav om at den skal være positiv (som KREDIT tal).

-----------------------------------

Om ApS selskaber: Der er omkring 120.000 af disse selskaber. Der stiftes omkring 12-17.000 nye selskaber om året. Antal ApS selskaber stiger ikke, hvilket betyder at 12-17.000 ApS hvert år opløses. De er FÆRDIGE/LUKKET.

Antallet af nødlidende ApS selskaber, som er under tvangsopløsning eller truet heraf kendes ikke, men det er formentlig et tilsvarende tal.

Jeg har bedt EogS om relevante statistikkker.

Med venlig hilsen

Ejler Ottesen
 Prokurist
 VC, Forretningsudvikler, SW-designer, programmør, analytiker,
 skribent, pilot, roer, cyklist, budbringer, altmuligmand

Indehaver af: 

1Base Group SMBA
 1Base Group Denmark med CVR #
 Ejler Ottesen DBA 1Base Group

Kontakt:
    IP #   : +45-36-965921 IP telefon/telefonsvarer
    IP # US: +1-337-935-0211
    E-mail : eo@1base.com
    E-mail : ejler.ottesen@gmail.com (reserve)
    Skype  : ejlerottesen (VoIP og telefonsvarer)
    Mail   : Efter aftale
             Polen, Taiwan

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 09:52

Hej Bent

Ja Riskær har altid været på forkant. Odense lufthavn og Tryg Forsikring Holding er også SMBA-selskaber. SMBA-selskaber er altid blevet brugt meget som holding og som finansselskab.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:16

Siger du Eiler at 12-17.000 ApS'er ud af 120.000 lukkes/tvangsopløses om året, svarende til 12-17%. Det lyder meget usandsynligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Om opløsning af ApS selskaber:

Skattekonsulenterne:
svarende til 12-17%. Det lyder meget usandsynligt.

Du har ret. Tallet er for stort.

Min kilde er http://www.eogs.dk/sw23078.asp, hvor tallene er meget svære at aflæse.

Om totaltallet er 120.000 eller 140.000 med udgangen af 2006 er svært at se. Tilgangen fra 2000 til 2006 ser ud til at være  100.000. De præcise tal for tilgang i hvert år kan bringe tilgangen op på 130-150.000 ialt. Antallet i 2000 så jeg som 90.000 men kan være lidt over 70.000. 

Den faktiske totale afgang fra 2000 til 2006 er derfor mindst 30.000 til 60.000 eller på 5-10% niveau årligt.

Tilgang i 2006 er: 22689

Tilgang i 2005 er: 16990 

Jeg har ikke regnet på A/S selskaber, men afgangen ser ud til at være meget lille. 

Tilgang af SMBA selskaber i 2008: 142 (med 9 ugers registreringstid)

I 2007 er tilgangen 135 men inkluderer ligesom 2008 FmbA, som er Forening med begrænset ansvar.

Jeg har anmodet EogS ved Hanne Fastholm Nielsen om specifik information om ApS, AmbA og SMBA selskaber med hensyn til:

Totale antal de sidste 3-5 år

starter per år,
selskaber under registrering,
konkurser per år,
sager sendt til opløsning,

MVH fra Ejler Ottesen 

NB: Totaltallet for enkeltmandsvirksomheder er ved udgangen af 2006: 300.000. 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)