Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sammenkobling POP3 og Exchange...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg er kommet til at tænke over muligheden for sammenkobling af en pop3 og exchange konto. Det jeg tænker på er en konto fra hvert sit domæne, der ikke kan slås sammen. Har selv koblet en del sammen, men ville gerne høre jeres erfaringer med dette? De 2 måder jeg selv har brugt mest er exchange og så med en normal pop3. Det giver jo backup af outlooken på exchangen. Eller hvis man ikke ønsker dette, så en løsning hvor exchangen bliver koblet op via Imap. byd ind med jeres erfaringer og kommentar?

Viden kommer bedst i fælleskab....

DBH

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:18

krisjakobsen:
Jeg er kommet til at tænke over muligheden for sammenkobling af en pop3 og exchange konto.

POP3 er en protokol. Serveren kan så begrænse dig til kun at hente post med POP3. 

krisjakobsen:
Det jeg tænker på er en konto fra hvert sit domæne, der ikke kan slås sammen. Har selv koblet en del sammen, men ville gerne høre jeres erfaringer med dette? De 2 måder jeg selv har brugt mest er exchange og så med en normal pop3. Det giver jo backup af outlooken på exchangen. Eller hvis man ikke ønsker dette, så en løsning hvor exchangen bliver koblet op via Imap. byd ind med jeres erfaringer og kommentar?

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du ønsker at opnå. Er det back-up eller er det at kombinere konti fra flere forskellige domæner, som du (skal) henter med flere forskellige protokoller?

Back-up delen kan du løse billigt ved at lave automatiske regler for forward til f.eks. en GMAIL konto.

De mest udbredte mail-klienter (Outlook, Thunderbird osv) understøtter som minimum POP3 og IMAP fra forskellige konti, så du sætter jo bare programmet op til at hente med den bedst mulige protokol fra den enkelte konto.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 13:55

Hej...

jeg tror ikke jeg fik givet klart udtryk, for hvad det var jeg gerne ville. Det er sammenkobling af forskellige konti fra forskellige domæner, forskellige hosts, og forskellige protokoller. Der er ingen problemer i forståelsen af protokoller, de er en del af min uddannelse. Men det jeg mere forespørger på er erfaringer med denne sammenkobling. Om der var nogen der havde fået en ny smart måde. Jeg er af den overbevisning, at med sådanne ting så behøves den dybe tallerken kun og opfindes en gang.

Derfor spørger jeg efter erfaringer med at koble konti sammen den samme klient, hvor kontierne bruger forskellige protokoller?

Backup er ikke målet, men det kunne da være en fin sidegevinst, hvis man allerede har de konti. Målet er en god løsning, der giver flest fordele og færrest ulemper, tænker ikke på nogen speciffike...

Forsat god weekend...

Kristoffer

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)