Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du Guldsmed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et spørgsmål til en guldsmed eller nogen der ved.

Jeg skal bruge det rigtige materiale til at kunne dække over sølvbelagte smykker, så det forhindrer dannes af sort lag oven på smykkerne, så det bliver besværligt at pudse af igen.

Mit store spørgsmål er så: Hvad er det bedste materiale til at burge til dette? Er det textile eller noget andet?

Med venlig hilsen

Allan

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:55

Plastikposer... det er ilt der gør at sølv bliver "sort"

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 01:48

Hvis nogen har den helt specefikke opskrift på hvordan jeg allerbedst undgår at der dannes sort lag ovenpå sølvsmykker, så hører jeg gerne fra Jer.

Smykkerne er syet fast på tøj.

Mvh

Allan

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:00

Nu er det vel nærmere den hydrogensulfid som luften indeholder som angriber sølv. En høj luftfugtighed vil virke som en katalysator for denne proces, så sørg for at opbevare tøjet tørt. Det bedste er selvfølgelig at fjerne luften, brug fx husholdningsfilm til at pakke knapperne ind i.

Du burde dog lige tjekke op på om det er det problem du lider under. Er der andre metaller på knapperne? Mere ædle metaller vil æde mindre ædle metaller. Fx så vil Guld langsomt tærre på sølv hvis de har forbindelse til hinanden. Mere teknisk vil ionerne begynde at vandre fra det ene til den anden. (Hvis du ved lidt om kemi, så vil det betyde at metallet bliver ladet, og vil danne nye forbindelser). Søg lidt på spændningsrækken på google, og se om du kan finde noget interessant.

Jimmy

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 21:27

En god gloss klarlak? Ved at bruge gloss glansniveau burde det skinnende udseende blive bevaret...

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 22:59

Allan:

Har lige et spørgsmål til en guldsmed eller nogen der ved.

Jeg skal bruge det rigtige materiale til at kunne dække over sølvbelagte smykker, så det forhindrer dannes af sort lag oven på smykkerne, så det bliver besværligt at pudse af igen.

Mit store spørgsmål er så: Hvad er det bedste materiale til at burge til dette? Er det textile eller noget andet?

Med venlig hilsen

Allan

Som Martin M foreslår, fjern ilt bla. ved brug af tætsluttende plast poser ... det dur!

Gør som Leth foreslog, sæt en støvsuger til og sug al luft ud og luk ... så er problemet løst og samtidig sparer du lagerplads!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)