Hej, Først og fremmest, jeg prøver at identificere en leverandør/producent bag et italiensk brand.
Jeg er faldet ovet et tøj-brand, som jeg godt kunne tænke mig at importere til Danmark. Når jeg googler på brand'et får jeg meget få hits.. kun en enkelt shop, som ser noget amatør-agtig ud. (det er en tredje-parts shop og ikke affilieret med brandet). Da jeg taler italiensk, har jeg osse googlet på den italienske google med samme utilfredstillende succes. Jeg har selv købt produkter af dette brand på lokale markeder i Italien, og det er et superlækkert, kvalitetsprodukt.
Jeg kan ikke umiddelbart se på logoet om varemærket er registreret nogen steder. Der er umiddelbart ikke noget som indikerer at varemærket er registreret/beskyttet.
Da jeg er indskrevet på diverse universiteter, så har jeg adgang til mange databaser. Er der en database som kan bruges til at finde svaret på mit spørgsmål? Hvad ville fremgangsmåden være, hvis man skulle identificere en leverandør/producent bag et brand i DK? Måske kan det inspirere mig til at gennemføre en lignende fremgangsmåde i Italien.
På forhånd mange tak for hjælpen! hgaronfolo |
hgaronfolo:Hej,
Først og fremmest, jeg prøver at identificere en leverandør/producent bag et italiensk brand.
Jeg er faldet ovet et tøj-brand, som jeg godt kunne tænke mig at importere til Danmark. Når jeg googler på brand'et får jeg meget få hits.. kun en enkelt shop, som ser noget amatør-agtig ud. (det er en tredje-parts shop og ikke affilieret med brandet). Da jeg taler italiensk, har jeg osse googlet på den italienske google med samme utilfredstillende succes.
Jeg har selv købt produkter af dette brand på lokale markeder i Italien, og det er et superlækkert, kvalitetsprodukt.
Jeg kan ikke umiddelbart se på logoet om varemærket er registreret nogen steder. Der er umiddelbart ikke noget som indikerer at varemærket er registreret/beskyttet.
Da jeg er indskrevet på diverse universiteter, så har jeg adgang til mange databaser. Er der en database som kan bruges til at finde svaret på mit spørgsmål?
Hvad ville fremgangsmåden være, hvis man skulle identificere en leverandør/producent bag et brand i DK? Måske kan det inspirere mig til at gennemføre en lignende fremgangsmåde i Italien.
På forhånd mange tak for hjælpen!
hgaronfolo
Hej
Det kan blive lidt af en svær opgave, da rigtigt mange italienske firmaer ikke er på nettet. Men prøv i første omgang hos den Italienske ambassades handelsafdeling i KBH, de vil måske kunne hjælpe dig videre. En alternativt mulighed kunne være at gå via de tekstil /modetøj producent foreninger der findes i Italien (spørg evt. handelsafdelingen).
Prøv også her at søge her www.kompass.com
Mvh
Ravn