Hej! Jeg står og skal til Hjallerup marked i morgen og er pludselig blevet i tvivl om det jeg har gang i egentligt er fuldt lovligt. Jeg har købt en masse forskellige ting hjem med henblik på at sælge dem på markedet. Det er f.eks. lidt elektronik (små højtalere til mp3 afspillere, FM-transmittere, elektriske tandbørster), knivblokke, dækservietter og alt muligt. Det er i mængder af 50-200 styk af hver vare. Det er alt sammen købt MED moms da jeg ikke er registreret som firma og moms-registreret og alt det der. Jeg er helt og aldeles privat. Har alle kvitteringer på mine køb der kan dokumentere det er købt med moms. Idag snakkede jeg med en af mine bekendte der bestemt mente at jeg SKULLE have et SE/CVR nummer når jeg havde købt varepartier med videresalg for øje. Det har jeg gået ud fra jeg ikke skulle i og med at jeg selv har betalt moms for de varer jeg har købt. Min bekendte mente at told og skat helt sikkert ville kræve at se sådan et nummer når de går deres inspektionsrunde på markedet. Så nu er jeg gået lidt i panik! :) Jeg synes ikke jeg kan finde svar på SKATs hjemmeside. Håber der er nogen her der kender reglerne? Jeg gik ud fra at når der var betalt moms af varerne var det sådan set ligemeget hvad man solgte (om det var sine gamle ting man havde hentet ned fra loftet, eller om det er nye ting man har købt for netop at sælge det videre), sålænge ens omsætning ikke oversteg 50.000kr. Håber meget på hurtigt svar da jeg jo som sagt allerede skal afsted i morgen! :) Hvis det har noget at sige kan jeg oplyse at jeg har købt varer for ca. 15.000kr. Jeg håber sq meget jeg kan få lov at sælge uden et CVR/SE nummer da jeg er på SU, så jeg skulle meget gerne have tjent de penge ind igen på mandag ;-) Mvh. Rasmus |
Hej!
Sælange du holder din omsætning under 50k, kræver det ikke CVR. nr.!