Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med salg til Norge

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi overvejer i øjeblikket at lancerer vores webshop i Norge, Er her nogen der sidder inde med gode erfaringer.

Mht.

Fragt

Told

Markedsføring/Google

Jan Laurenborg Olsen

Diving 2000 A/S

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi lancerede www.123hjemmeside.no i efteråret. Det er en online service, så jeg kan ikke hjælpe så meget med fragt og told - andet end jeg har hørt fra andre at det er et mareridt at arbejde sammen med de norske myndigheder.

Mht. Google skal du være opmærksom at den forholdsmæssigt er MEGET mindre i Norge end den er i DK og SE (hvor vi også er repræsenteret med www.123minsida.se). Det skyldes - har jeg ladet mig fortælle - at Google rykkede ret sent ind med en norsk søgning. Domænet www.google.no skulle de faktisk først have kunnet købe for et år eller to siden (man skal være registreret som virksomhed i Norge for at købe et .no domæne).

Vi bruger - naturligvis - også Yahoo search, som er forholdsmæssigt større i Norge end i DK (de leverer resultater på to relativt store norske søgetjenester; ABC søk og Sesam (ejet af Schibsted). Endvidere eksperimentere vi lige nu med Kvasir.no der også er ret stor (ejet af Eniro). Så det norske søgemarked er noget mere fragmenteret end det danske.

/S

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)