Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny brugt bil - som firmabil eller privat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har kigget på en bil til 70.000 kr. Det er en kassevogn på guleplader og som er momsfri.
Bilen skal bruges til både firmabil og privat kørsel. 60% privat og 40% firma.

Der er en misundelsesafgift hvis jeg køber den privat, ikke sandt? omkring 5000 kr. Hvis jeg køber denm halvprivat er denne afgift så godtnok halvveret?
Hvad med at trække de 3,30 kr. pr. kilometer - kan jeg også gøre det på erhvervskørsel hvis den er halvprivat og halverhverv?

Det skal siges, at jeg har en forholdsvis lille enkeltmands virksomhed og arbejde ved siden af. 

Hvad ville i foreslå? Skal jeg købe den som privat eller halvprivat og halv firma? 

Mvh
Marc

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis du køber bilen privat, skal du ganske rigtigt betale en privatbenyttelsesafgift på (så vidt jeg husker) 5040 om året.

Denne nedsættes til det halve hvis du også anvender bilen erhvervsmæssigt, hvilket du jo har planer om.

Statens takst for kørselsgodtgørelse er 3,47 kroner pr kilometer i 2008 og reguleres hvert år.

Hvis du køber bilen privat afholder du naturligvis alle udgifter til bilen og drift af denne privat, men kan udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til ovennævnte takst, indtil 20.000 km om året. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)