Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af bartender firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har så småt startet et barcatering firma op, der tager ud til fester og står for en komplet bar. I starten er dette et mindre hobby projekt, men vil lige så langsomt gerne øge min kundekreds. I den forbindelse vil jeg meget gerne høre fra jer hvis i kender til nogle gode steder man kunne reklamere for dette men samtidig være noget jeg ikke skal ud og bruge en masse penge på.

Jeg er sikker på der findes masser af steder du kan få dit budskab ud, uden at skulle bruge en masse penge hvis bare man har det rette gå påmod.

Alle forslag er velkomne. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 14:04

Hej, og tillykke med firmaet.

Jeg vil anbefale dig at køre noget adwords, der er mange af dine konkurrenter i forvejen, så de må jo mene at der kommer kunder den vej.
Derudover er PR også vejen frem, mund til mund metoden o.li.
Alt dette kan gøres billigt og relativt nemt.

Nu var jeg lige inde og kigge på din hjemmeside, og jeg ved godt at den ikke er færdig, men kan ikke lade være med at kommentere de billeder du har lagt op.
Nu er jeg selv lidt i branchen, dog ikke en konkurrent til dig. Og min forståelse for drinks er at processen med at opbygge drinken er ½ delen af oplevelsen, og grunden til at man får folk ud til ens arrangement. Derfor er det lidt skuffende at se en halvtræt fyr stå og kede sig bag baren på billedet. Der skal være gang i den med noget flair og nogle glade kunder - det er det man vil se som kunde. Evt. nogle videoer, det er der i hvertfald også nogle af dine konkurrenter der har, og det er dejligt lige at se hvad man kan forvente inden.

Held og lykke til i fremtiden. 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:29

jeg må give Rommy ret..det billede er ødelæggende...

Hvis du ikke har nogle ordentlige referencer så drop siden indtil du har mindst 4-5 stk. at reklamere med. Sæt i stedet en masse fede stemningsbilleder ind og nogle af en opstillet bar. Det gør ikke noget der ikke er mennesker på for der står jo ikke at billederne er fra en fest. Bare de viser noget stemning og det produkt du sælger. 

mht. markedsføring så koncentere dig i første omgang om en bestemt type kunder.. så er det meget nemmere at blive kendt via word of mouth og generelt målrette din markedsføring mod dette segment. Så kan man altid senere udvide. Evt. gør dig bekendt ved firma som også levere til en fest, DJ's, service, dørmænd osv. Så kan de anbefale dig. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 14:31

Tak for det.

Har også selv haft adwords inde i tankerne, og regner også med at dette bliver starten idet ligesom du skriver er mange andre firmaer om budet gælder det om at differentiere sig. Og der kan netop flair og andre underholdene ting være med til netop at skille sig ud, og jeg er derfor også klar over det med billedet. Siden er pt. også som du skriver under udførelse og der skal laves en del på den.

Jeg har også haft tænkt på at skrive ud til forskellige foreninger, der lejer forsamlingshuse osv. ud. Men ved ikke lige præcis hvordan lovgivningen fungere i forbindelse med udsendelse af emails - har nemlig hørt at dette ikke helt er lovligt ligesom at gå og stemme dørklokker uden tilladelse.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:36

Nu har jeg kigget lidt på din side - og blev ærligtalt lidt skuffet over et se 3 skoleborde trukket sammen. Ligeledes skriver du at du giver gæsterne underholdning - men hvorfor ikke komme nærmere ind på dette?

Hvis jeg skulle ud og leje en bartender forventede jeg da, at han kunne stille med en rigtig bar, og at han kan lidt usædvanligt, som at jonglere lidt eller sådan noget - hvis du kan jonglere eller lave andre former for shows med flaskerne - hvorfor så ikke lave nogle videosekvenser med dette, og læg på siden? Dette kan muligvis give noget viralt.

Hvis du så samtidig har lavet de her videoer - kan de let klippes sammen med noget tekst, og lægges på youtube og give dig endnu mere viralmarkedsføring - der er en verden af muligheder Smile

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 23:26

Tak for din ærlighed - selvom dette dog ikke er relevant i forhold til hvad mit spørgsmål lyder på. Som jeg skrev i mit første indlæg er dette projekt pt. på hobby basis da jeg studere ved siden af og min tid/økonomi ind til videre ikke ligger til at skulle ud og foretage store investeringer så som barer. Disse ting vil komme med tiden, og hvis jeg har et job hvor dette er nødvendigt vil jeg selvfølgelig levere det mest optimale til denne fest. En stor bar er heller ikke altid lig med en bar oplevelse.

Men hensyn til underholdningsmæssigt, så jo er flair det som jeg vil satse på. Er pt. ikke verdens bedste flair bartender men igen også noget der kommer med tiden. Det underholdene i den fest du ikke kan se på billederne var flere forskellige tiltag i baren og spændende indslag (og det er også min plan at få ført det ind. ;) siden er langt fra færdig endnu)

Men kan faktisk ret godt lide din ide omkring en video som kunne klippes og ligger på youtube! 

Skriv endelig hvis i har flere ideer, eller konstruktiv kritik i forhold til hjemmesiden. 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:53

Hejsa

Jeg maa give de andre ret. Min bar ser mere sjov ud end det der vises. Og saa taenker jeg at du maaske skal overveje hvad din USP er (Unique selling point). Hvis du ikke vil investere i bar, men kun bruge skoleborde, hvis du ikke er mester til at lave show og kaste rundt med flaskerne, saa maa du kunne finde noget andet du slaar dig paa. Brug flere ord som convenience, altsaa det er let for kunderne. 

Saa har du et menupunkt som hedder priseksempler, og det eneste der ikke fremgaar er priser. Dit USP kan ogsaa vaere at du er markedets billigste bartender...

Ovenstaaende var maaske ikke saa meget om billig annoncemuligheder, men for du begynder at lave markedsforing, saa vil jeg anbefale dig at vide hvad du vil markedsfore dig med. Vigtigst af alt er at forventninger svarer overens med det du leverer. Og det gaelder ogsaa selv om det blot er noget fritids/hobby ting.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Rødovre
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:03

Hej Janus.

til at starte med vil jeg sige at din hjemmeside er blevet rigtig flot. dog kunne det pynte med lidt billeder :), evt hæng nogle flyers/plakater op på handelsskoler og gymnasier.

jeg retter henvendelse til dig fordi jeg har et mindre hobby/eventfirma på sjælland der sætter hoppeborg og sluch-ice maskiner op til dvs privat arrangemanger.

jeg overvejer pt. at udvige med et fadølsanlæg, det vil sige at jeg skal vel have en eller anden form for bevilling til salg og udskænkning af spiritus, eller hvordan?

jeg har ikke fundet noget brugbart på internettet, andet end at man skal være 25år for at få en bevilling til et diskotek. 

men det jeg vil lave et jo til private arrangemanger så det er jo ikke et bestemt sted det skal ske. og da jeg selv er 22 er det måske også lidt et problem hvis man skal være 25. 

håber du kan hjælpe mig lidt med reglerne, om man skal have en spiritus bevilling, når det er til privat arrangemanger, og om man skal søge bevilling i alle de kommuner man skal servere alkohold i. og om der er en måde at komme uden om reglen med at man skal være 25, tænker evt ansætte en over 25 og så han har bevillingen? hvis man overhoved skal have en bevilling da det som sagt er til privat arrangemanger.

og så lige et andet spørgsmål. hvis jeg nu ville booke dig til min lillebrors 16års fødselsdag, i et festlokale jeg har lejet, ville det så være lovligt for dig at servere alkohold til dem, selvom de er under 18?

håber meget at du kan hjælpe mig.  eller hvis der er andre der ved noget ?

venlig hilsen Troels :)

Nytænkende koncept til rekruttering med www.shortlist.dk Shortlist Sourcing til rekruttering.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 19:08

Hej Troels.

Tak for feedback. Mht. hjemmesiden så ser den heller ikke helt 100% ud som jeg gerne vil have den. Problemet er bare at jeg læser ved siden af, så det har det sidste stykke tid stået lidt standby, dog har jeg haft nogle opgaver.

Det jeg har fundet frem til omkring bevilling osv. er at man ikke skal have en da det er vedkomne man kommer ud til/lejer ud til der har ansvaret for at sørge for at de pågældende regler er overholdt med mindre man selvfølgelig selv står som fuld arrangør af festen. Så tror du uden problemer kan købe et fadølsanlæg du lejer ud.

Ja det ville være lovligt for mig så længe du har en liste med de personer der er til festen. For når festen er lukket må du gerne servere til unge under 18 år. Så det ville heller ikke være et problem.

Det skal lige siges jeg ikke er 100% sikker på disse ting, men næsten ret sikker.

Hvis du har andre spørgsmål eller lignende skal jeg forsøge at svare på dem. :)

Mvh Janus

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)