Jeg fik Jantetæsk da jeg oplyste at de som havde fulgt mine gode råd i min bog Rig Som Selvstændig havde fået en fremgang på 20%. Nu tør jeg godt stå frem og fortælle at jeg personligt har hjulpet en et år gammel håndværker virksomhed til en fremgang på 50% efter 8 måneder. Udgangspunkter var selvfølgelig ikke superhøjt, men alligevel. Det jeg gjorde var at analysere deres fortjeneste på varesalget og arbejdstimerne samt få et overblik over effektiviteten. Jeg bad de to ejere om at fortælle hvordan en almindelig dag så ud for dem. De skulle næsten en uge tilbage før de mente de havde en normal dag. De andre dage var noget med brandslukninger og megen unødig ubetalt kørsel. Bare det at samle kunderne der lå langt væk på de samme dage, tage sig lidt betalt for kørsel samt tage lidt ekstra for den første time var nok til at forbedre effektiviteten og økonomien dramatisk. Så snakker man naturligvis med naboen til den man besøger og lægger sin brochure hos både kunden og naboen, så fremgangen kan fortsætte. Det skal lige bemærkes at ingen kunder beklagede sig over de skulle betale lidt ekstra. |
Super flot
Mht. din bog, vil du ikke sende mig en mail ang. hvilke kapiteloverskrifter der er i den, så jeg kan se om det var noget for mig? :)
webmaster@jau.dk