Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbning af eget galleri ???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er en selvlært kunstner, elsker at male og lave skulpturer. Har efterhånden solgt rigtig mange af mine egne malerier...har i mange år gået med en lille iværksætterdrøm, men skræmmes altid af alt det administrative, love, regler, økonomiske osv....den del er jeg ikke så god til.

Kunne virkelig godt tænke mig at starte, eller være med til at starte et galleri hvor jeg blandt andet kunne sælge mine malerier...men findes der ikke en hjemmeside, hvor man evt. kunne læse mere om opstart af dette projekt...altså lidt mere rettet mod det kreative. Kan jo sagtens læse mig til, hvordan man åbner en butik, det er jo i princippet også det samme...men leder efter nogle der ved noget om at starte et galleri, eller et galleri, hvor man evt. kunne indgå en aftale om, at udstille og så fik de bare en del af salget...hvor finder man info om sådan noget....kan ikke finde noget...andet end en masse hjemmesider hvor private sælger deres eget, men der står jo intet om hvordan de gjorde det....? Nogen der ved hvad jeg mener? Hjælp ved ikke hvordan jeg skal komme videre herfra....der er jo en svær situation når man ikke er noget stort kunstner navn i forvejen, men gerne vil blive det!!!!!

Hvordan starter jeg mit eget galleri? (når man ikke er en ørn til alt det kedelige administrative, men bare gerne vil male og sælge sin kunst)

med venlig hilsen Fnup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Hej!

Enten købe dig ud af det via rådgiver, eller studere på de forskellige hjælpeportaler mv. på nettet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 13:23

Hvis du gerne vil male og sælge din kunst er et fysisk galleri som du selv ejer absolut det dårligste sted du kan gå hen.

Tro mig, jeg siger det ud fra erfaring. Jeg har selv startet et galleri (dog ikke med mit eget kunst) og det er HÅRDT arbejde. Du får ingen tid til at stå og være kreativ og tit er der ikke penge nok til at betale en bogholder og revisor. Bogholderen skaldu bruge hvis du ikke ved noget som helst om bogføring og papirarbejde.

2 råd:

Hvis du virkelig gerne vil starte et galleri må du erkende at det er en forretning. Lav en forretningsplan og tag nogle kurser i iværksætteri (søg eller spørg i din kommune). Der er en del udgifter til husleje, strøm, annoncer ovs. - har du pengene eller skal/kan du låne?

Den anden ting er at du som kunstner er bedt til at lave kunst :) Se omkring dig efter kunstforeninger og mindre gallerier. De vil sørge for rammerne (dvs. vægge, strøm, vamrme, annoncering osv) for dig. Det kan da godt være de tager 50% men du har alligevel sparet end del.

Det var kort. Du er velkommen til at skrive privat til mig for mere.

Steffen 

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:40

Hvordan er det egentlig med kunststøtte i dag herhjemme, jeg har en bekendt som også er selvudlært kunstner (maler) kan man få dagpenge ved siden af og hvordan er reglerne egentlig skruet sammen????  Hvis man vil erhverve sig som kunstner i DK

Fra Copenhagen
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:48

Lidt sent men jeg har side og ejer copenhagen.gallery

Chris

4178 8590

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 14:09