Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af webshop med tøj

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Endelig har jeg åbnet for min webshop www.pernill.dk Den har nogle småfejl endnu, som vi arbejder på at få rettet, men ellers er jeg rigtig tilfreds med resultatet. Jeg sælger tøj fra egen import og er derfor meget konkurrencedygtig på prisen og en anden parameter er at jeg ikke sælger kendte mærker ligesom "alle" andre, men kan kalde mit tøj lettere unikt og noget de andre ikke har. Målgruppen er unge kvinder. Det er jo selvfølgelig lidt et spørgsmål om sind, derfor sætter jeg helst ikke alder på, men moderne kvinder, der tør skille sig ud.Tilbagemeldingerne omkring shoppen og vigtigst varerne har også været positive og der er så småt begyndt at tikke ordrer ind, hvilket er dejligt, men jeg skal have lavet en ordentlig markedsføringsstrategi. Det jeg har gjort indtil videre er, at sende en velkomstmail med et særligt åbningstilbud rundt til venner, familie, bekendte, kolleger, samarbejdspartnere, m.fl. Ca. 200 mennesker, som er bedt om at sende mailen videre. Derudover har jeg lavet en flyer, som bliver hængt op relevante steder. I dag har jeg oprettet en reklameannonce på Trendsales, som jeg har gode erfaringer med at bruge til andre projekter. Sidst, men ikke mindst har jeg sat gang i en lille Adwords kampagne til at starte på, da jeg ikke er helt fortrolig med alle mulighederne endnu, men det lærer jeg hen ad vejen.Men jeg skal have søsat nogle flere tiltag. Jeg har gennem laaaaang tid samlet links sammen til forskellige sider, hvor man kan tilmelde sit site og på den måde optimere sin søgemaskine og måske få nogle hits fra de sider. Jeg har ca. 50 links og kunne godt starte fra en ende af med at copy/paste min tekst ind, hvis det vil gøre nogen gavn, men der er lidt delte meninger omkring dette? Det er sider som www.shoplisten.dk og mange andre.....Jeg har overvejet at udsende en pressemeddelelse gennem PressWire, det koster vist ikke en formue, og så håbe på noget medieomtale derfra. Jeg er ved at starte et netværk op med andre kvinder med webshop og vi vil gennem netværket linke til hinanden og hjælpe alt det vi kan. Jeg har også tænkt på at sende lidt reklamemateriale ud på skoler og uddannelsesinstitutioner med lidt bestikkelse, altså slik og så en plakat og flyers eller visitkort, men må man det? Jeg efterlyser ideer og erfaringer, tips og tricks, både på nettet og i den fysiske verden. Big SmileMange hilsner Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 17:37

Beklager de manglende mellemrum. Noget gik galt da jeg kopierede teksten ind og redigeringsværktøjet gemmer ikke mine mellemrum. Håber nogen orker at læse den lange smøre igennem, da jeg godt kunne bruge noget hjælp. Big Smile

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Tilmeldt 24. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:57

Hej Pernille

Der er mange, der står i samme situation, som du gør.

Jeg har lige skimmet din hjemmeside igennem og ser, at det er en Joomla med webshop.
Den er ganske udmærket.

Du kan gøre flere ting selv uden at det koster en masse penge. Jeg vil forslå at du allerførst går ind under "Global" og

1. Retter "titlen" på din side så den kommer til at indeholde frasen "unikt dametøj til unge kvinder" i stedet for "tøjet du tager på"
2. Den samme frase gentager du under content.
3. Samme frase vælger du også som søgeord.

Grunden til, jeg foreslår denne frase er, at du selv nævner det som et særkende for din shop. Du kan selvfølgelig også bruge andre fraser eller ord. 

Så skulle du kunne findes på side 1 eller 2 i Google under et eller flere af disse ord.

Iøvrigt er du velkommen til at give mig et ring mandag eller tirsdag.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:11

Hej Pernille

De 50 links du har er meget sandsynligt helt i orden. MEN du bør se det som om det er 50 ønsker du kan få opfyldt af den gode fe. Bruger du dem forkert kan du ikke gøre det om. Skal du have den maximale effekt af disse links skal du nøje overveje hvilken titel og url du bruger. Inden du kaster dig ud i det bør du lave en søgeordsanalyse,  og finde ud af hvordan du kan markedsføre disse ord via de 50 links.

Mvh Jesper

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 20:56

Hej Ebbe Frøsig

Tak for tippene. De er rettet med det samme, da det jo er en lille ting at gøre, som åbenbart har så meget betydning. Og markedsføring som ikke koster en forfærdeligt masse penge er lige hvad jeg har brug for. Jeg er dog selvfølgelig også indstillet på at lægge et ordentligt budget på markedsføringen, men er meget i tvivl om hvor et virkelig batter, nu der er så stor konkurrence på netop tøj på nettet.

Mvh Pernille

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 21:07

Hej Jesper

Tak for dit svar. Det vil jeg da helt sikkert tænke over inden jeg tilmelder mig noget. Søgeordsanalyse, er det en måneds Adwords og se hvilke ord der hitter eller? Ja, beklager er ret grøn. Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:32

Hej Pernille

Ja, det er en meget god ide. Undersøg både brede søgeord som "dametøj" og mere smalle som "tunika" og "empire bluser". Du kan evt. kombinere ordene i titler som "Chick tunika og andet dametøj", "Dametøj: empire bluser, tunika'er m.m." osv. der hvor du opretter dine links.

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 22:43

Tak igen. Jeg bukker og nejer for hjælpen og vil helt sikkert tage dine råd til mig.

Mvh Pernille

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:53

Hej Pernille

Har lige lagt dit banner ind på min nye portal www.family-shopping.dk

Du kan selv gå ind og bygge videre på dette link 24 timer i døgnet - der er masser af tekst- og billedplads til rådighed.

Opret blot en konto, så får du i løbet af kort tid adgang til redigering og sletning - selvfølgelig gratis.

Se evt. også www.kids-domain.dk linkmulighed

jfc
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 12:17

Hej jfc

Tak for det. Jeg tager lige et nærmere kig senere.

Mvh Pernille

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)