Hej Endelig har jeg åbnet for min webshop www.pernill.dk Den har nogle småfejl endnu, som vi arbejder på at få rettet, men ellers er jeg rigtig tilfreds med resultatet. Jeg sælger tøj fra egen import og er derfor meget konkurrencedygtig på prisen og en anden parameter er at jeg ikke sælger kendte mærker ligesom "alle" andre, men kan kalde mit tøj lettere unikt og noget de andre ikke har. Målgruppen er unge kvinder. Det er jo selvfølgelig lidt et spørgsmål om sind, derfor sætter jeg helst ikke alder på, men moderne kvinder, der tør skille sig ud.Tilbagemeldingerne omkring shoppen og vigtigst varerne har også været positive og der er så småt begyndt at tikke ordrer ind, hvilket er dejligt, men jeg skal have lavet en ordentlig markedsføringsstrategi. Det jeg har gjort indtil videre er, at sende en velkomstmail med et særligt åbningstilbud rundt til venner, familie, bekendte, kolleger, samarbejdspartnere, m.fl. Ca. 200 mennesker, som er bedt om at sende mailen videre. Derudover har jeg lavet en flyer, som bliver hængt op relevante steder. I dag har jeg oprettet en reklameannonce på Trendsales, som jeg har gode erfaringer med at bruge til andre projekter. Sidst, men ikke mindst har jeg sat gang i en lille Adwords kampagne til at starte på, da jeg ikke er helt fortrolig med alle mulighederne endnu, men det lærer jeg hen ad vejen.Men jeg skal have søsat nogle flere tiltag. Jeg har gennem laaaaang tid samlet links sammen til forskellige sider, hvor man kan tilmelde sit site og på den måde optimere sin søgemaskine og måske få nogle hits fra de sider. Jeg har ca. 50 links og kunne godt starte fra en ende af med at copy/paste min tekst ind, hvis det vil gøre nogen gavn, men der er lidt delte meninger omkring dette? Det er sider som www.shoplisten.dk og mange andre.....Jeg har overvejet at udsende en pressemeddelelse gennem PressWire, det koster vist ikke en formue, og så håbe på noget medieomtale derfra. Jeg er ved at starte et netværk op med andre kvinder med webshop og vi vil gennem netværket linke til hinanden og hjælpe alt det vi kan. Jeg har også tænkt på at sende lidt reklamemateriale ud på skoler og uddannelsesinstitutioner med lidt bestikkelse, altså slik og så en plakat og flyers eller visitkort, men må man det? Jeg efterlyser ideer og erfaringer, tips og tricks, både på nettet og i den fysiske verden.![]()
|
Beklager de manglende mellemrum. Noget gik galt da jeg kopierede teksten ind og redigeringsværktøjet gemmer ikke mine mellemrum. Håber nogen orker at læse den lange smøre igennem, da jeg godt kunne bruge noget hjælp.