Hej Aminoer, I forbindelse med en brainstorming af mit nyeste projekt – en unik webshop - har jeg et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.
På min shop vil man kunne købe forskellige produkter med lang leveringstid (ca. en mdr. - kunden er gjort opmærksom på dette!) Hvordan sikrer jeg at kunden ikke falder fra undervejs fordi kunden er blevet utålmodig eller har fundet produktet et andet sted?
Fungerer diverse standard shopløsninger i dag sådan at man først effektuere betalingen når varen afsendes? Eller kan det laves/programmeres sådan? Samtidig vil jeg gerne kunne annullere en ordre undervejs. Kan jeg det?
Det lyder måske som en rigtig dårlig shop at handle i – det er det ikke - jeg ønsker blot ikke at røbe for meget omkring dette projekt.
På min shop vil man kunne købe forskellige produkter med lang leveringstid (ca. en mdr. - kunden er gjort opmærksom på dette!) Hvordan sikrer jeg at kunden ikke falder fra undervejs fordi kunden er blevet utålmodig eller har fundet produktet et andet sted?
Hvis kunden ikke bestiller en tilpasset vare kan du ikke forhindre kunden bliver utåldmodig.
123kildevand.dk:
Fungerer diverse standard shopløsninger i dag sådan at man først effektuere betalingen når varen afsendes? Eller kan det laves/programmeres sådan? Samtidig vil jeg gerne kunne annullere en ordre undervejs. Kan jeg det?
Man kan sagtens trække pengene med det samme, det er slet ikke noget problem. Problemet er, at PBS synes det er ulovligt og fratager dig retten til at modtage Dankort. Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål :-)
Hvis man vil have det, så venter man også, ligesom med køb af e.x. ny bil det tager også nemt 14 dage, eller hvis man skifter selskab med sit mobilnummer det tager oftest 35 dage..
En god idé er at lave en løbende reminder, f.eks. en gang om ugen sende en mail til kunden om at NU sker det snart.. - Så man heller ikke føler man er glemt..
Mmm, uden at vide hvordan det kunne gøres konkret, så synes jeg at den sikreste metode for dig, og sådan at kunden stadig føler sig tryg, ville være en løsning, hvor kunden stiller sikkerhed for betaling, uden at du dog får pengene, på en eller anden måde.
Måske din bank har en god ide..
Dansk Hosting Aps proud owner of Karitas CMS Steen Lautrup Salg- og marketing Tlf.: 7026 1420 www.danskhosting.dk www.karitascms.dk
Tak for jeres svar! Er det normalt at man først trækker pengene når varen leveres? Vil jeg på den måde så ikke kunne sikre at jeg ikke skal tilbageføre penge til kundens konto hvis jeg ikke kan levere?
Måske skal det nævnes at jeg ikke frygter dårlige betalere men blot har brug for en fleksibel løsning!
Det er normalt sådan, at beløbet først hæves på kundens konto, når varen afsendes fra forretning/lager. PBS går dog ind og "reserverer" betalingen allerede, når transaktionen på internettet gennemføres, og det er så denne reservation, der skal annuleres, hvis handlen af en eller anden grund ikke gennemføres, men pengene trækkes ikke på kundens konto, før end du angiver at varen er afsendt.
Hvis der er tale om en vare, der bestilles hjem specielt på kundens foranledning, eller tilpasses specielt til den enkelte kunde, vil det være normalt at kræve en form for depositum, som så ikke tilbagebetales, hvis kunden hopper fra.
Hvis du derimod ikke kan levere varen, så skal depositum selvfølgelig tilbagebetales, og denne besked skal kunden selvfølgelig have så hurtigt som muligt.