Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstår du annoncen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hjælp, alle sammen.

Jeg har foretaget enkelte smårettelser i annoncen - bl.a. er fejlen i overskriften til venstre blevet rettet, ligesom boxoverskrifterne er gjort tydeligere.

Når nu, I har gjort jer ulejlighed med at vurdere, vil jeg da gerne lige komme med mine tanker om, hvordan annoncen fungerer:

Der er tale om en helsidesannonce i en A4-publikation.
Overskriften er et ordspil på det faste afskedsudtryk og spørgsmål til ens velbefindende. Tanken er at vække opmærksomhed.
Baggrundsfarverne er sat op i et farveforløb med græs- og plantefarver for neden, som overtones via en uklar horisont til himmelfarver - svarende til farvetonerne i fotoet. Kirsten synes selv (og jeg er enig), at der er en fin forbindelse mellem natur og ro/velbefindende.
Begrebet "Ressourceorienteret Fysioterapi" er simpelt hen navnet på den behandlingsform, der tilbydes. Hvis vi kaldte det noget andet, ville det svare til, at en slagter puttede skinkeskiver i en foliebakke og solgte dem som leverpostej. Ordet er irriterende langt, men det er altså én af de begrænsninger, vi må leve med.
Læseforløbet i annoncen vil være følgende:
Overskrift - højre spalte - foto (hvor billedretningen leder til venstre spalte) - venstre spalte (hvis interessen er fanget - ellers er man videre i bladet).
Det manglende actionpoint. Vi har ikke andet actionpoint i annoncen end adresse og telefonnummer (samt en spæd "Bestil tid allrede nu"-opfordring øverst). Det skyldes, at annoncen er tænkt som en profilannonce mere end en tilbudsannonce. Det væsentlige er, at skabe kendskab til, at den ny forretning åbner - vi vil ikke lægge ud med gratis behandlinger m.v., da vi tror så meget på markedet, at vi ikke mener, det er nødvendigt.
Den følgende annonce vil forsøge at lokke folk ind på hjemmesiden og at respondere mere omgående.
Fotoet viser behandleren, som selv udfolder den livsform, som hun "prædiker" - altså ved en frisk vandretur i naturen tager hun hånd om sin egen kropslige og mentale balance. Fotoet er så stort, at man nemt kan genkende ansigtet, og vi følte, at et "pasfoto" ville give for lidt supplerende information.

Vi er selvfølgelig spændte på responsen - både den nysgerrige og den kundekonverteringsmæssige.

Endnu engang tak for jeres input.

mvh Hans

Fra Herlev
Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:41
Hej Hans

Jeg kan se at det er en åbningsannonce, så I skal nok tænke over, om det er dette visuelle udtryk I gerne vil have fremover - det er jo vigtigt at kunderne rimeligt hurtigt kan genkende jeres udtryk i den evt. opfølgende kundekontakt.

Jeg ville have forventet noget mere rent i udtrykket og må desværre give SL ret i, at annoncen ser noget selvgjort ud.
Men der er jo lige så mange meninger som der er kokke!

Nu hamrer jeg lige nogle tanker af, I måske kan bruge til noget:
  • Få fastdefineret jeres grafiske udtryk.
  • Få en tekstforfatter (dig selv?) til at entyde teksten i budskab og ordlyd (eks. "Sammen arbejder vi..." - hvem? Os på klinikken eller kunden og Kirsten? - eller er det ikke selvfølge, for hvis hun ikke skulle undersøge kunden, sammen med kunden - hvem så?)
  • Billedet bør måske afspejle lidt mere "uddannelse". For kunden er det et spørgsmål tryghed og tillid. Det valgte billede mener jeg kun kan bruges, når jeres kendskab overfor kunderne er etableret, og I ønsker at bringe budskabet "Vi er jordnære".
  • Overskriften er jo ofte den der bremser læseren, så "Ka' du ha' det godt?" kunne fortsættes "... til vi ses igen!" Jeg ville ikke stille et spørgsmål, for dernæst selv at besvare det - det kan i nogles øjne opfattes forkert - og jeg ville eliminere alle fortolknings-risici, så I tvinger kunden til at tænke, som I gerne vil have de skal tænke.
  • Lav evt. jeres personlige bomærke og brug fælleslogoet til at understøtte kompetencerne - så højnes tilliden og klinikken bliver mere konkretiseret.

Håber input kan bruges!

Held og lykke med fys'en - og lad os endelig høre hvordan det udvikler sig.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:48

Hej Hans

Stort tillykke til din kone - I er jo ved at skabe en iværksætterø deroppe;-)

Umiddelbart tror jeg dog, at en del af jeres målgruppe vil opfatte annoncen lidt for alternativ og upræcis i både sprog og design. Hvis jeg forstår "produktet" korrekt, er det jo en meget ligetil og fornuftig tilgang til velvære for krop og sjæl - men når jeg så overordnet afkoder annoncen, tænker jeg i stedet, at det virker som et mlm-produkt... med tvivlsom virkning. (Og det er det jo ikke, jvf. Kirstens uddannelse osv.)

Kunne man ikke give nogle konkrete eksempler på, hvad der virker for Kirsten. Hvad Kirsten kan gøre for netop mig. Altså stille skarpere på de dagligdags udfordringer og tanker, som Kirsten med virkningsfulde, sunde og enkle værktøjer tager fat på. Nu virker det meget allround, og rammer i mine øjne kun dem, der allerede har bestemt sig for, at de skal have kontakt til én med denne lidt sværtforståelige stillingsbetegnelse.

Den personlige og meget nære fremstilling kunne I eventuelt koble med en mere modtagerorienteret kommunikation. Læste godt, at det ikke skulle være en salgsannonce - men alligevel.

Jeg laver lidt for HelloFitness, som netop er meget direkte i historien om, hvad de laver. Samtidig kommunikerer de i øjenhøjde - så måske det kan give lidt inspiration. Det er en helt anden branche, men der arbejdes med de samme forestillinger og barrierer hos modtageren.

God vind med projektet. 

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:30

Hej

En hurtig side bemærkning.... 

Rigtig flot folder, men hvis det var min ville jeg lave følgende om:

1. Det der er skrevet med fed i højre side, og hvor du har puttet en hvid baggrund på, synes jeg ser billigt ud. Det er ligesom om det ikke pas´ser ind med det andet i folderen. Det kan minde mig lidt om et dårligt print.......Gad vide om målgruppe som måske ikke har så meget forstand på computere også ville tænke dette..... Jeg ville ligge en mørkeste grå farve på som skygge i photoshop, ca. 10px.

2. Der er vist nogle småkvaler med mellemrummet i de øverste linier i folderen. Det kan godt være du gør det med vilje, men jeg synes det lligner en fejl, og mange andre vil også synes det. Det kan godt være det er fordi du ikke har tjekket den helt igennem endnu, men jeg ville blot nævne det hvis du nu skulle have overset dette.

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)