Hej aminoer! Det er første gang jeg er ude for at have tabt en returpakke hos PostDanmark. Kunden siger at hun har sendt en vare retur, men jeg har aldrig modtaget varen. Det er en vare i den lidt dyre ende af vores sortiment, som nu er gået tabt. Hvad bør jeg gøre? Skal jeg blot tilbagebetale beløbet og bide i det sure æble? Eller ... ja - hvad gør man normalt i sådan en situation? |
Tabt returpakke
- 1
Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.
|
|
Ja, det må jeg hellere få rettet så. Hvad så hvis en kunde alligevel sender varen som brev, og derfor ikke har et T&T nummer? Skal jeg så bare sige "Sur røv - læs handelsbetingelserne"? Hmm. |
Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.
|
Jeg mener at have læst på et af forbrugssiderne at kunden bør returnere forsendelsen, på samme måde som den blev modtaget. Hvis du har sendt som pakke og den er returneret som brev, så ville jeg overveje een gang til om købesummen skulle returneres. Så betyder det mindre om det står i dine betingelser.
|
KUNDEN HAR ANSVARET, INDTIL DEN ER DIG I HÆNDE.... Sådan er det bare - udbetal intet - ellers begynder alle kunder bare at ringe og skrive, at de har sendt noget tilbage... Du har ansvaret for at kunden får sin pakke sendt og skal kunne dokumentere at de rentfaktisk har modtaget den - samme regler gælder også for kunden - kan de ikke dokumentere at de har sendt den til dig så du rent faktisk også har modtaget den er det bare bad luck for kunden.. Forhør dig evt. hos forbrugerombudsmanden eller hvis du er E-mærket, kan du også kontakte dem... |
Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad...