Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prooblemsøgning i Vista Home Basic?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har et problem med min Vista maskine (overrasker det nogen??? Indifferent)

Jeg prøver at bruge et plug-in til et program jeg bruger meget. Men der kommer en fejlmeddelelse hvor der står

"XXX er holdt op med at fungere:

Et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked hvis der findes en løsning."

Men der kom ingen løsning :(

Programmet er en .exe fil. Kan det have noget med det at gøre? Alternativt, er der så nogen der har et forslag til hvordan jeg identificerer problemet så jeg kan løse det??

Hilsen Morten

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:05

Ja det overrasker mig, jeg synes vista er dejligt at arbejde med (men jeg har også investeret i Business versionen).

Det er jo højest sansynligt en fejl i det program du forsøger at køre og ikke en fejl i din windows installation.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:41

Står der evt. noget i din event log eller eller programmets egen log ?

Hvad er det for et program ?

.exe betyder bare, at det er en eksekverbar fil.

Windows Vista er implementeret med en ny sikkerhedsmodel. Prøv evt. at starte programmet, som administrator.

Jeg køre selv med Vista, og synes efterhånden efter diverse opdateringer, at det køre stabilt.

mvh

Anders 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:58

Hej Anders

Tusind tak for dit svar :) 

Programmet hedder PTViewer.exe og er et plug-in til PTGui (og nej jeg forventer ikke at det siger dig noget :))

Kan du evt. fortælle hvordan jeg ser event log eller programmets egen log? Det aner jeg ikke hvad er.....

Jeg nævnte det med at det er en exe fil fordi jeg troede det måske kunne være nogle sikkerhedsindstillinger der ikke tillader .exe filer?

Hilsen Morten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43

WideEyes - Virtual Tours:

Jeg har et problem med min Vista maskine (overrasker det nogen??? Indifferent)

Jeg kan ikke rigtigt tage dig seriøs. Du starter med at skyde skylden direkte på microsoft og windows vista. Du har ikke fejlsøgt på nogen måde, det kunne da lige så godt være det plugin eller sågar det program du havde installeret der var fejl programmeret. Det kunne også lige så godt være et andet program der fik det til at crashe, fordi de 2 forskellige programmer brugte de samme resurser.

Jeg  kører selv windows vista ultimate uden problemer. Det eneste problem der har været var en driver fejl mellem adobe photoshop og en intel driver til noget turbo memory.

Jeg kan anbefale dig at gå ind i "Kontrolpanel" og vælge "Problemrapporter og løsninger". Der står tit noget brugbart.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:04

WooX:
Jeg kan ikke rigtigt tage dig seriøs. Du starter med at skyde skylden direkte på microsoft og windows vista. Du har ikke fejlsøgt på nogen måde, det kunne da lige så godt være det plugin eller sågar det program du havde installeret der var fejl programmeret. Det kunne også lige så godt være et andet program der fik det til at crashe, fordi de 2 forskellige programmer brugte de samme resurser.

Hold da op Dennis. Hvem har tisset på din sukkermad her til morgen??  Confused

Jeg er da meget ked af at mit manglende kendskab til computere og at jeg ikke aner hvordan man laver en fejlsøgning bliver tolket som manglende seriøsitet.

Min sarkastiske bemærkning som du så pænt har citeret, er skrevet fordi jeg ved at mange andre har haft problemer med deres vista maskiner, hvorfor det var nærliggende at tro at fejlen måske kunne findes her. Så vidt jeg ved er der lavet en del ændringer i Microsofts nye styresystem, der gør at mange programmer ikke længere fungerer optimalt under Windows, ligesom jeg har ladet mig fortælle at der er mange såkaldte sikkerhedsrestriktioner der giver folk problmer.

Om der er hold i disse påstande er jeg ikke kvalificeret til at udtale mig om, men laver man fx. en søgning på Vista på Amino  så er en stor del af de 334 hit udtalelser, der udtrykker frustration og utilfredshed med Vista. Dette sammenholdt med at der med selvsamme programmer og med selvsamme plug-in ikke var nogen problemer på min tidligere XP maskine, henledte mine tanker på at problemet jeg oplever måske hænger sammen med at der er Windows Vista på min nye computer.

Jeg takker dig dog for at du trods din tvivl om min seriøsitet forklarer mig hvordan jeg rent faktisk går ind og læser om Problemrapporter og Løsninger - det vidste jeg ikke før. Desværre hjalp det ikke noget - men det er godt at kende til denne egenskab til fremtidige problemer.

Hilsen Morten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Det var nu ikke så slemt ment. Jeg ser bare jævnligt folk der med det samme skyder skylden på MS, men jeg ville godt have set hvordan verden så ud idag hvis bill gates, windows og microsoft ikke fandtes. Men nok om det :)

Angående rapporterne, så var det en skam at der ikke stod noget der. Du kan eventuelt prøve at kontakte firmaet bag programmet og sprøge dem, om de kender til problemerne. Det kan være programmet du vil bruge slet ikke er vista ready og derved ikke virker. Hvis dit problem er et andre har - altså en generelt problem - har software firmaer tit en løsning på det.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 08:28

Hej Morten,

Jeg ved ikke om du har fået det til at køre imellem tiden.

Du kan som sagt højre klikke på din applikation og vælge "Run as Admin...". Jeg er stødt på mange applikationer. Der ikke har kunnet køre under Vista med alm. bruger rettigheder.

Virker det kan du evt. fremover starte programmet via en shortcut "Runas /user:domain\adminUser PTViever.exe".

Har du evt. en Vista business eller ultimate version i 64bits ?

Mvh

Anders

PS: Der er nok en årsag til, at Steve Ballmer officielt har udtalt, at Vista blev udgivet et par måneder for tidligt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)