Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere Ad words kampagner

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål er enkelt: Hvorfor?

Hvad er fidusen i at oprette flere ad words kampagner hos Google, når det er den samme shop/side man vil reklamere for?
Jeg plejer blot at fylde ekstra søgeord på min eksisterende kampagne.
Skal jeg gøre det anderledes?

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:41
Afhængig af dine forskellige søgeord eller forskellige produkter kan det måske resultere i større trafik at annoncerne har individuelt tilpassede overskrifter / tekster til søgeordene.

En bruger der søger på produkt X vil umiddelbart blive mere tiltrækket hvis teksten og overskriften omhandler X fremfor hvis det omhandler et tredje produkt eller blot nogle generelle ting.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:04

Ret god pointe, Sune

Men skal jeg så beholde de samme søgeord i kampagne 2 ?

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:25
Jeg ved faktisk ikke om samme AdWords konto kan komme op flere gange ved at have forskellige kampagner på samme søgeord, men det er der sikkert nogen af AdWords-eksperterne der kan svare på.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:31
Det eneste man bestemmer under kampagnen er jo et maksimun udgiftsniveau, samt hvilke lande annoncen skal vises.
Hvis du som Sune skriver det vil tilpasse de annoncerne de enkelte søgeord, kan du gøre det under annoncegrupper.

Men den store fordel i at lave forskellige kampagner er (efter min mening), at du kan bestemme forskellige maks beløb. Hvis nu du har 3-4 søgeord, der er meget vigtige for dig, ville det ikke være rart hvis de blev lukket ned, bare fordi en del klikker på ikke så relevante søgeord mange gange på én dag. På den måde kan du bedre styre dine udgifter i retning af de mest relevante søgeord.

Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:00
De oftest benyttede grunde til at oprette en ny AdWords-kampagne er:

1. At differentiere sine dagsbudgetter. Eksemplet er en kampagne med højprofitable søgeord, som resulterer enten i mange eller i dækningsbidragsmæssige særdeles profitable salg. Hertil allokerer du naturligvis et højt dagsbudget, der sikrer dig visning hele dagen. På den anden side kan du have en kampagne med mindre profitable søgeord (evt. mindre antal salg eller mindre dækningsbidragsmæssige profitable salg). Hertil allokerer du typisk et lavere dagsbudget, der står mål med kampagnens overordnede profitabilitet.

2. At differentiere sin geografiske målretning (eks. en kampagne med regional målretning mod dit lokal-område, en kampagne med landsdækkende målretning samt evt. en internationalt målrettet kampagne mod et eller flere markeder udenfor Danmark)

3. At se nøjagtigt hvor meget trafik, som kommer fra Content-match på udvalgte søgeord (dette kan man nemlig ikke se, hvis man kun kører en kampagne på Google - her bliver Content match ikke separeret ud - og derfor kræver denne operation en separat kampagne med de samme søgeord).

Hvis man blot ønsker at annoncere for forskellige produkter (X, Y,Z) indenfor samme geografiske marked og med samme dagsbudget, er der typisk ingen grund til at oprette en helt ny kampagne. Her er det typisk tilstrækkeligt blot at oprette nye annoncegrupper indeholdende forskellige søgeordslister og annoncetekster.

--------------------------------------------------------------------------------------------
SAMME SØGEORD I FLERE END EN KAMPAGNE - HVAD SKER DER?

Google viser ikke din annonce to eller tre gange, hvis du har de samme søgeord i flere kampagner ad gangen. De prioriterer i stedet visningen efter følgende prioritetsrækkefølge:

A. CPC-niveau (max-klikpris)
Google sørger for, at opprioritere visningen af annoncerne i kampagnen med den højeste CPC. Dermed prioriteres altid de annoncer, som alt andet lige har den bedste chance for at opnå en god placering på Google (ikke overraskende set fra Google''s synspunkt).

B. CTR-niveau (klikrate)
Hvis du har to kampagner kørende med de samme søgeord og disse to eller flere søgeord samtidig har den samme CPC (klikpris), så vil Google vise annoncen for søgeordet med den højeste klikrate (CTR).

Jeg håber, at dette kastede lidt mere lys over, hvordan Google behandler visningen af annoncer for dublet-søgeord, når disse findes på tværs af flere AdWords-kampagner.

Med venlig hilsen
Jens Olesen
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:02

hej jens

Er der ikke osse noget med at hvis at man har flere anoncegrupper i en kampagne og den ene har lavvere ctr end den anden, så trækker den lave den anden gruppe ned i placering? Eller har jeg misforståt noget der?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 14:32

Hej Jens

tak for dit fyldestgørende svar.
Det hjalp en del på forståelsen.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:57
[QUOTE]Dato: 4/1/2006 2:02:12 PM Forfatter: Webkeglen

Er der ikke osse noget med at hvis at man har flere anoncegrupper i en kampagne og den ene har lavvere
ctr end den anden, så trækker den lave den anden gruppe ned i placering? Eller har jeg misforståt noget der?

Overordnet set har en samlet annoncegruppe med lav CTR ikke en negativ indflydelse på placeringen for annoncer i en anden annoncegruppe.

Da vi i denne tråd snakker om dubletsøgeord placeret i forskellige annoncegrupper, går jeg dog ud fra, at dit spørgsmål går på, om to eller flere dubletsøgeords individuelle performance udøver en indbyrdes indflydelse på positionen for annoncerne associeret med disse dubletsøgeord.

Hertil er svaret ja (omend indflydelsen er ret lille).

QUALITY SCORE DEFINITION:
Quality Score is determined by your keyword''s clickthrough rate (CTR), relevance of your ad text, historical keyword performance, the quality of your ad''s landing page, and other relevancy factors.

Et søgeord i en annoncegruppe har sin egen individuelle CTR som sammen med ovennævnte faktorer afgører den overordnede Quality score. Denne CTR slettes, når søgeordet en dag evt. slettes fra annoncegruppen, men bevares så længe søgeordet er aktiv.

Optræder søgeordet i flere annoncegrupper på samme tid (dvs. dubletsøgeord) vil alle disse dubletsøgeord samlet set bidrage til søgeordets ''Samlede'' historik (= historical keyword performances). Søgeordet har altså en selvstændig CTR (indenfor sin egen annoncegruppe), men har desuden en samlet historik, som også øver indflydelse på Quality Score.

Derfor: JA, hvis du opererer med to eller flere dubletsøgeord på tværs af forskellige annoncegrupper, så vil søgeordet med dårlig CTR have en (omend lille) påvirkning på placeringen af dine annoncer i andre annoncegrupper, som kører på samme søgeord.

Husk dog afslutningsvis på, at klikpris naturligvis fortsat har en stor indflydelse, og at Google først og fremmest favoriserer visningen af annoncen associeret til søgeordet med den højeste klikpris og ved samme klikpris annoncen med den højeste CTR. Dette medvirker samtidig, annoncen med højeste CTR (forudsat ens klikpris) vises oftest, hvorved indflydelsen fra søgeordet med dårlig CTR bliver endnu mindre (da den udgør en mindre andel af søgeordets historik).

Jeg håber, at denne forklaring gav mening.

Med venlig hilsen
Jens
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)