Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

annoncer på alkohol-relateret site

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med en idé om at udvikle et site med fokus på bodegaer, pubs og lignende, altså lidt firkantet set alkohol - konceptet er ret simpelt men som med alting andet tager sådan noget selvfølgelig tid at udvikle og få sparket igang og selvom hovedformålet ikke er at tjene kassen på det ville det selvfølgelig være rart at det ikke var forbundet med ren udgift men at der kom lidt dækning ind. Og det er netop her problemet opstår, for kigger jeg på fx google og laver søgninger på de ord jeg umiddelbart kunne forestille mig ville matche med indholdet på sitet så er der absolut 0 annoncer (bare lav en søgning på fx "alkohol" og se resultatet) - og dette skyldes sikkert nogle regler omkring annoncering af den slags.

Det jeg så står tilbage med nu er et spørgsmål om hvilke muligheder jeg så har. At lægge Adsense ind vil vel bare give ingen eller irrelevante annoncer? Tradedoubler og lignende har jo sikkert de samme regler at arbejde efter så der kan jeg vel også kun skaffe irrelevante (men dog måske til målgruppen matchende annoncer)? Eller er der noget jeg har overset?

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:55

Direkte markedsføring af slkoholiske drikke (Øl + hedvin og stærkere) er ulovligt i danmark. Det er derimod ikke ulovligt på ens hjemmeside hvor der er et banner med f.eks. Carlsbergs logo, for det er markedsføring af brandet og ikka af alkohollet.

Derfor vil en pubportal.dk :) heller ikke være ulovligt. Der ville desuden heller ikke være nogen problem at markedsføre dette site igennem Adsense da firmaets formål ikke direkte er at sælge alkohol eller markedsføre det.

Jeg må desuden sige at din idé vagte min interesse, så har du brug for noget idéudveksling eller hjælp med markedsføring er du velkommen til at kontakte mig på Nicklarzn@hotmail.com.

Med venlig hilsen

Nichlas Larsen

"Tro på dig selv ellers får du ikke andre til det"

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 18:41

Jeg annoncerer selv for alkohol igennem adwords.

Uden problemer, ud over et par kasserede annoncegrupper ud af mange!

Så det skal du bestemt ikke frygte - gå bare i gang med det.

Send mig desuden lige lidt info omkring sitet - det lyder interessant. 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:02

Du skal nok lige være opmærksom på, at Google ikke tillader, at websteder der bruger AdSense indeholder salg af eller annoncering for øl eller stærk spiritus. Men hvis dit fokus er bodegaer og pubs (altså fokus på stederne snarere end alkoholen), så er det vel næppe et problem. Og hvis de ikke har annoncer for sprut, så får du nok bare annoncer for relaterede ting som fx restauranter, caféer og koncerter.

Held og lykke med projektet. 

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)