Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny kontorstol - hvilket stof?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er på vej ud og købe ny kontorstol, nærmere bestemt end Rabami 815/820 (har ikke helt bestemt mig).
Det store spørgsmål er dog om stoftypen Oxford, som vidst er mere eller mindre standard er god nok og slidstærk. Eller om man skal vælge en af de lidt dyrere stoftyper?

Er der nogen der har nogle anbefalinger?

Min brug at stolen er ca. en 8-10 timer om dagen.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:55

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 21:08

....Overvejer selv kontorstole pt.....er nok mest stemt for en IKEA-stol. Bille, rimelig pæn, god, rigtigt uldstof...skøøøønt.........

...eller måske en HÅG Capisco....meeeget lækker...men dyr.........

Men nej, som svar på dit sprøgsmål: Jeg kender ikke noget til stoffet, men det må sælgeren da kunne rådgive om?????
Martin
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:31

Hej

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt, er det slidstyrken du spørger til, den har ikke noget med prisen at gøre, mange gange tvært imod. De dyrere stof kvaliteter er ofte ren uld eller ren bomuld, der er det mest behagelige, på grund at dets evne til absobering og transport af varme og fugt. Derimod er de billigere stof kvaliteter ofte iblandet en vis procent del kunststof der dels gør det billigere, men også øger slidstyrken ved daglig brug.

Så derfor gør op med dig selv, om du vil have en stol der har et betræk der er slidstærkt, eller en stol der er knapt så slidstærkt, men til gengæld er mere behagelig i brug..

Alle seriøse stole leverandørere kan oplyse dig om deres stoffers sammensætning.

håber det hjælper

Christian
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:10
Dato: 3/30/2006 10:30:46 PM
Forfatter: Christian

Hej

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt, er det slidstyrken du spørger til, den har ikke noget med prisen at gøre, mange gange tvært imod. De dyrere stof kvaliteter er ofte ren uld eller ren bomuld, der er det mest behagelige, på grund at dets evne til absobering og transport af varme og fugt. Derimod er de billigere stof kvaliteter ofte iblandet en vis procent del kunststof der dels gør det billigere, men også øger slidstyrken ved daglig brug.

Så derfor gør op med dig selv, om du vil have en stol der har et betræk der er slidstærkt, eller en stol der er knapt så slidstærkt, men til gengæld er mere behagelig i brug..

Alle seriøse stole leverandørere kan oplyse dig om deres stoffers sammensætning.

håber det hjælper

Christian

Det hjalp lidt, og jeg er ved at få det indtryk, at det ikke gælder om at få noget dyrt og "forkromet" stof på, men derimod næsten finde det billigste af det billige, da det er det der holder bedst.

Så kan jeg måske ændre mit spørgsmål lidt og spørge om det virkelig er så dejligt og behageligt at have noget dyrt stof på, at det slår det at have noget slidstærkt?
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 00:40

Hej

Du er velkommen til at kigge forbi vore shop med kontorstole, skal udarbejde rimelige priser til dig Big Smile

Kontorstole

Find de bedste kontorstole her.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)